واکاوی عملکرد یک‌ساله دولت در چهارمحال و بختیاری/ خیز دولت‌مردان برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، ادعا یا واقعیت؟

اقتصاد ایران: مردم چهارمحال و بختیاری سال‌هاست توسعه‌ای را انتظار می‌کشند که همواره به بهانه نبود اعتبار دست‌نیافتنی تلقی شده و دولت‌های گذشته توفیق چندانی در این خصوص نداشته‌اند، اما آنچه که طی یک سال گذشته در چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاده است می‌تواند نویدبخش تحقق آرزوی دیرینه مردم باشد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پس از شروع به کار دولت سیزدهم در مردادماه ۱۴۰۰ چند ماهی زمان برد تا نماینده این دولت در چهارمحال و بختیاری معرفی شود و در نهایت غلامعلی حیدری چهارم آذرماه سکان را به دست گرفت و تیم جدید مدیریت اجرایی استان مأموریت خود را آغاز کرد.

این روزها و یک‌ساله شدن استقرار تیم مدیریتی جدید فرصت مناسبی برای واکاوی عملکرد مسئولان دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری است، در همین راستا دفتر خبرگزاری فارس میزبان 2 تن از معاونان استاندار و همچنین مدیرکل روابط عمومی استانداری شد تا مخاطبان این رسانه در جریان آنچه که در این مدت انجام شده قرار بگیرند و بتوانند عملکرد مسئولان را ارزیابی کنند.

فارس: یکی از مواردی که همواره مورد تأکید دولت بوده و هست نهضت ملی مسکن است. چهارمحال و بختیاری در این حوزه در چه نقطه‌ای قرار دارد؟

علی حیدری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری: استان در این حوزه وضعیت قابل قبولی دارد و طبق آخرین آمار، در حوزه ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در کشور جزو 10 استان برتر هستیم.

تعهد چهارمحال و بختیاری برای 4 سال، ساخت نزدیک به 56 هزار واحد مسکونی است، تأمین زیرساخت‌ این واحدهای مسکونی به عهده دولت و نیازمند اعتباری قابل توجه است که قانون‌گذار این اعتبار را در قالب صندوق ملی مسکن دیده است.

با این دیدگاه که بخشی از اموال مازاد دستگاه‌ها به علاوه تسهیلات بانکی اعتبار مذکور را تأمین کند؛ قانون‌گذار این موضوع را یک سال پیش مصوب کرد اما آیین‌نامه اجرایی آن شامل جزئیات و روالی که باید طی شود 10 روز پیش ابلاغ شده و صندوق هنوز رسما راه‌اندازی نشده است.

در استان چهارمحال و بختیاری علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری تا جایی که توانستیم از ظرفیت موجود اقدام و آب و برق حداقلی را برای شروع عملیات اجرایی فراهم کردیم.

 

 

 

اولین گام را محکم برداشتیم

اولین گام برای شروع عملیات ساخت و ساز مسکن تامین زمین است که ما به جد پیگیر آن هستیم و برای حدود 26 هزار واحد مسکونی زمین تأمین شده است.

از این تعداد 15 هزار واحد در سفر رئیس‌جمهور، حدود 2 هزار واحد در دهه فجر سال گذشته و بیش از 2 هزار واحد هم در دولت قبل تحت عنوان اقدام ملی مسکن کلنگ‌زنی شد، بنابراین در مجموع عملیات اجرایی بیش از 20 هزار واحد در استان کلید خورده و این عدد بیش از تعهد یک ساله ماست.

معاون عمرانی استاندار منکر کندی در روند اجرای عملیات ساخت و ساز نشد و در تشریح دلایل آن گفت: طراحی و نقشه‌کشی، صدور پروانه ساخت و انتخاب پیمانکار برای 20 هزار مسکن زمان‌بر است و همواره شروع هر کاری دشوارتر از مراحل بعدی است.

لازم به توضیح است در آن بخشی که با پیمانکار کار می‌کنیم و ساخت و ساز شروع شده رتبه اول کشور را داریم اما در بخش دیگری که زمین دادیم و ساخت به خود مردم واگذار شده شرایط خوبی نداریم.

البته این تعلل مردم در آغاز ساخت دلایلی از جمله تأمین اعتبار و مشکل آب دارد و گاها ناهماهنگی‌هایی اتفاق می‌افتد که کار را به تعویق می‌اندازد.

به عنوان نمونه در شهر بن قرار بود خانه‌ها چهار طبقه باشد، طبق پیشنهاد فرماندار مبنی بر وضعیت ضعیف اقتصادی مردم در شورای مسکن یک طبقه کم شد تا نیاز به آسانسور نباشد اما ناگهان وزارتخانه دستور یک طبقه شدن منازل را داد و مردم هنوز تمایلی نشان نداده‌اند با اینکه تعدادی از شهروندان تشکیل پرونده داده و واریز وجه هم داشته‌اند.

بهرحال برنامه‌ریزی سنگینی برای این کار شده که پیش از آن باید پیش‌زمینه‌هایش انجام می‌شد تا به مشکل نخوریم.

فارس: بیکاری سال‌ها کلیدواژه پرتکرار در اخبار چهارمحال و بختیاری بوده، امروز و در این دولت در حوزه اشتغال‌زایی چه کارهایی انجام شده است؟

محمدکاظم منزوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری: از آغاز به کار تیم فعلی اقتصادی اعلام کردیم که خروجی دستگاه‌های اجرایی اقتصادی به عنوان یک خروجی قابل اندازه‌گیری باید ثبت اشتغال باشد؛ گرچه سرمایه‌گذاری هم برای ما اهمیت دارد اما اشتغال باید خروجی اصلی باشد.

در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری بر اساس سامانه رصد سهمیه اشتغال دستگاه‌ها را اعلام کردیم و سهم هر دستگاه از 19 هزار و 360 اشتغال مشخص شد تا برای تحقق آن اقدام کند.

ملاک ایجاد شغل ثبت کدملی فرد شاغل شده در سامانه رصد است، البته مشکلاتی هم در این مسیر وجود داشت، مثلا راه و شهرسازی پیش از این عدد اشتغالزایی را بر اساس متراژ ساختمانی که می‌ساخت مشخص می‌کرد اما در این سازوکار تازه باید کد ملی کارگران را ثبت کند. کار شاید سخت اما دقیق است و مبنای ما رسیدن به عدد 19 هزار و 360 نفر در سال جاری است.

 

 

 

آقای منزوی امیدوار است

در این مدت که از آغاز کار گذشته به مدد کانال‌های تسهیلاتی خوبی که تزریق شده رشد خوبی در حوزه اشتغال‌زایی داشته‌ایم، حدود 50 درصد تعهدمان محقق شده و عقب‌ماندگی که وجود داره به دلیل مشکلات تسهیلات تبصره 18 سال 1401 است، امیدواریم با ابلاغ آن بتوانیم تا پایان سال تعهد اشتغالمان را کامل کنیم و قطعا با تکمیل طرح‌ها تا پایان سال عدد مورد نظر پر می‌شود.

در تشریح چگونگی تحقق 50 درصدی تعهد اشتغال استان می‌توان گفت جذب کامل تسهیلات تبصره‌ 18 سال 1400 بیشترین تاثیر را در آنچه که محقق شده داشته حدود یک‌هزار و 200 میلیارد تومان ظرف مدت چهار ماه جذب کردیم و امسال بیش از سه هزار طرح سرمایه‌گذاری را با همین تبصره 18 تسهیلات دادیم.

همزمان حدود 130 میلیارد تومان برای مشاغل خانگی تزریق و بلافاصله جذب شد و در کنار آن از بازگشت اقساط تسهیلات روستایی تعداد زیادی طرح روستایی معرفی شد.

یک برنامه خاص هم داریم که چنانچه تسهیلات سفر رئیس‌جمهور ابلاغ شود و بتوانیم از ظرفیت بانک‌ها استفاده کنیم دیگر طرح‌های بزرگ کشاورزی و صنعتی هم به بهره‌برداری می‌رسد.

200 طرح صنعتی نیمه‌تمام در انتظار تسهیلات سفر رئیس‌جمهور

ما حدود 200 طرح صنعتی نیمه‌تمام فقط در شهرکرد و بروجن داریم که منتظر تسهیلات هستند و عدم ابلاغ تسهیلات سفر کمی کار را سخت کرده است که البته در حال پیگیری هستیم.

حدود 6 هزار و 600 میلیارد تومان از منابع بانکی باید به این طرح‌های کشاورزی و صنعتی اختصاص پیدا کند و اگر این اتفاق در سال جاری بیفتد نه تنها تعهد اشتغال ما کامل می‌شود بلکه بیش از آن اشتغال‌زایی خواهیم کرد.

فارس: دولت سیزدهم برای احیای واحدهای تولیدی راکد برنامه ویژه دارد، چهارمحال و بختیاری در این خصوص چه اقداماتی انجام داده و چه تعداد واحد تولیدی را توانسته‌ایم به چرخه تولید بازگردانیم؟

محمدکاظم منزوی: یک کمیته به نام احیای واحدهای صنعتی در شرکت شهرک‌های صنعتی و یک کمیته در جهاد کشاورزی برای احیای مرغداری‌های تعطیل تشکیل شده و تا کنون 100 مرغداری تعطیل احصا و برنامه‌ریزی برای احیای آن‌ها آغاز شده است.

در شرکت شهرک‌های صنعتی مطالعات 120 واحد انجام شده که حدود 45 واحد تولیدی از این تعداد قابل راه‌اندازی است و بقیه به دلایل مختلف از جمله نداشتن صرفه اقتصادی قابلیت بازگشت ندارد و تا کنون احیای 34 واحد گزارش شده است.

تولیدکننده و صنعت‌گر دلگرم شدند و پای کار آمدند

ما در ستاد تسهیل مشکلات تسهیلات معوق این واحدها را حل کردیم و مجری کار صرفا با تسهیل مسیر برگشته و تسهیلات قرار است که پرداخت شود با این حال آمدند پای کار، سرمایه آوردند و واحد را احیا کردند.

فارس: طی این مدت اخبار خوبی از جذب بودجه و اعتبار در چهارمحال و بختیاری شنیده شد، مبالغی که با تمام سال‌های گذشته برابری می‌کند و نویدبخش رقم خوردن یک اتفاق برای استان است، در خصوص نحوه هزینه‌کرد این اعتبارات توضیح دهید.

علی حیدری، معاون عمرانی استاندار: ما در سال گذشته 4 هزار و 300 میلیارد تومان کار عمرانی کردیم، این رقم نزدیک به 5 برابر اعتبار استان است و امسال این عدد به حدود یک‌هزار میلیارد تومان رسیده است.

بی‌نظیر در تحقق تخصیص بودجه

تجربه گذشته نشان می‌دهد در خوش‌بینانه‌ترین حالت 40 درصد مبلغ مصوب شده را به استان‌ها تخصیص می‌دهند اما ما موفق شدیم تخصیص 70 درصد این مبلغ را محقق کنیم و این، هم در سابقه چهارمحال و بختیاری و هم در قیاس با استان‌های دیگر بی‌نظیر بوده است.

اتفاق‌هایی در استان افتاد که ما به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کردیم نمونه آن تنش آبی تابستان بود که به دنبال آن تجهیزاتی از جمله ایستگاه‌های تصفیه سیار وارد استان شد که با عدد و رقم قریب به 600 میلیارد تومان ارزش دارد و در استان ماند.

جابجایی آبگیر طرح معروف به این راحتی‌ها نبود

در بحث آب کارهای اساسی کردیم اول جابجا کردن آبگیر طرح آبرسانی معروف و زدن خط لوله جدید که به هیچ وجه راحت نبود و برای اینکه وزارت نیرو این جابجایی را بپذیرد رایزنی‌های زیادی انجام شد.

مطالعه، نقشه‌کشی و مسائل فنی، کار 2 سال در یک ماه انجام شد، ضمن اینکه اصرار داشتیم از تجهیزات موجود استفاده کنیم و همین امر محاسبات را دشوار می‌کرد، قانع کردن باغدارانی که خط لوله جدید باید از باغ آنان می‌گذشت هم که بماند.

در سال گذشته یک‌هزار و 250 میلیارد تومان در آبرسانی هزینه کردیم که دولت 900 میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

وقتی در آبرسانی رکورد می‌زنیم و از خوزستان پیشی می‌گیریم

رکورد ایران در این حوزه مربوط به استان خوزستان با عدد یک‌هزار و 200 میلیارد بوده است و ما سال گذشته در حوزه آبرسانی رتبه اول را در کشور داشتیم.

البته مساحت و جمعیت استان را هم باید در نظر گرفت، پس کار انجام شده که این پول‌ها خرج شده است.

 

 

 

فارس: از پروژه‌های نیمه‌تمام چه خبر؟

معاون عمرانی استاندار: پروژه‌هایی در استان داشتیم که به دلیل ایرادات کوچک و جزئی سال‌ها معطل مانده بود، سالن‌های ورزشی وانان و کران که به دلیل اختلاف جزئی با شرکت آب، برق یا گاز معطل بود نمونه همین طرح‌هاست و ما انرژی‌مان را روی حل این مشکلات گذاشتیم.

با تصویب یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور، اجازه ندادیم پروژه‌های بزرگی مثل راه آهن که به دلیل مطالبات 400 میلیارد تومانی پیمانکار متوقف شده بود، تعطیل شود.

پروژه سه‌راهی خوزستان هم به همین ترتیب که در حال حاضر همه بخش‌های آن فعال است و امیدواریم نهایتا تا دهه فجر به اتمام برسد.

فارس: مردم، در تمام وعده‌ها و شعارهای دولت نقش محوری دارند و دولت سیزدهم برای مردمی بودن تلاش کرده است، مسئولان چهارمحال و بختیاری چقدر مردمی بوده‌اند و درد مردم را اولویت کار خود قرار داده‌اند؟

محمدکاظم منزوی: تیم مدیریتی استان در این مدت گوش شنوای خواسته‌های معطل مانده مردم بوده است و گازرسانی به مجتمع دامداری بروجن و شهرک صنعتی ناغان پس از سال‌ها نمونه آن است.

مهمترین ماموریت

اولویت اصلی ما به سرانجام رساندن پروژه‌های معطل چندین ساله بود، مردم وقتی ببینند کاری شروع می‌شود اما سال‌ها به نتیجه نمی‌رسد از مسئولان ناامید می‌شوند، لذا امیدآفرینی و برگرداندن اعتماد مردم به مسئولان از کارهای مهم ماست.

 

 

 

نگاه ویژه به کشاورزی

محروم‌ترین بخش از نظر اقتصادی بخش کشاورزی است و در این حوزه برای آبرسانی به اراضی کشاورزی به تفکیک شهرستان‌ها در یک کار مطالعاتی پنج ماهه تمام موارد بررسی شد تا انتقال آب صورت بگیرد، در شهرستان شهرکرد 8 پروژه، کوهرنگ 6 پروژه، بروجن 4 پروژه، فارسان 2 پروژه، اردل 15پروژه و در شهرستان لردگان 14 طرح آبرسانی کشاورزی تعریف شده است، که با اجرای این طرح‌ها محرومیت اردل و لردگان در این حوزه از بین می‌رود و عمده زمین‌ها آب‌دار می‌شود؛ این در حالیست که افراد زیادی به دلیل خشک شدن چاه‌های کشاورزی‌شان به عسلویه مهاجرت کردند و اگر مشکلات کشاورزی حل شود باز خواهند گشت.

صنعت چهارمحال و بختیاری + 1200 هکتار زیرساخت جدید

در همین یک سال یک‌هزار و 200 هکتار زیرساخت صنعتی تحت عنوان شهرک‌ها و نواحی صنعتی اضافه شده است که البته حساب‌شده بوده مثلا شهرک تخصصی بادام و یا اولین شهرک خصوصی در خانمیرزا که به مرحله واگذاری رسیده و کارهای آن انجام شده است.

وقتی مقام معظم رهبری شعار سال را اعلام می‌کنند فقط مختص یک سال نیست و ایشان نقشه راه چند سال آینده را برای ما مشخص می‌کنند و ما هم در این خصوص برنامه‌ریزی خوبی داشتیم و در مجموع سعی کردیم زیرساخت‌های صنعتی را به سمت دانش‌بنیان ببریم.

شهرک دانش‌بنیانی که اخیرا تخصیص زمین گرفتیم و صرفا برای شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در بحث تأمین بذر و نهاده کار می‌کنند یک نمونه آن است.

علاوه بر آن2 ساختار جدید برای اولین‌بار قرار است در استان ایجاد شود، یکی ایجاد «خانه‌های خلاق» که مجری آن مشخص شده است و به دنبال مکان هستیم و مورد دوم ایجاد «پارک فناوری اطلاعات» برای دورهم جمع کردنIT  و ICTکارهاست که تفاهم‌نامه آن به تازگی منعقد شده تا بتوانیم فاز اول آن که توسعه اقتصاد دیجیتال است را در مجتمع فناوری اطلاعات مستقر کنیم.

این مصداق توجه به خواست مردم است، مردم می‌خواهند که فرزندان فارغ‌التحصیلشان شاغل شوند و ما در پارک فناوری اطلاعات این کار را خواهیم کرد و ساختمان جدید پارک علم و فناوری هم پاتوق نخبگان و تحصیل‌کرده‌ها خواهد شد.

ما برای بدنه مردم برنامه‌ریزی کردیم و توانسته‌ایم برای همه اقشار از جمله کشاورزان، صنعتگران و دانش‌بنیان‌ها با یک جامع‌نگری برنامه داشته باشیم.

 

 

 

دسترسی مردم به مسئولان آسان شده

حیدری، معاون عمرانی استاندار: دسترسی آسان مردم به همه مسئولان استان از مصادیق مردمی‌سازی است، اجرای خیلی از طرح‌ها برای مردم باورپذیر نبود اما امروز می‌بینند که عملیاتی شده بنابراین خودشان هم پای کار می‌آیند، در بحث سیل و آبرسانی نمونه‌های بسیاری از این همکاری مردم دیده شد.

مردم زمانی که حس کنند کارها پیش می‌رود و مطالباتشان شنیده و پاسخ داده می‌شود نگاهشان نسبت به دولت و مسئولان عوض شده و به آینده امیدوار می‌شوند.

فارس: نابسامانی قیمت‌ها در بازار چهارمحال و بختیاری و به ویژه شهرکرد صدای مردم را درآورده، آیا ضعف مدیریت این نارضایتی را به وجود آورده است؟

معاون اقتصادی استاندار: وقتی طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اجرا شد بار تورمی به مردم تحمیل شد اما مردم با صبوری تحمل کردند.

آن چیزی که در شهرکرد بعد از اجرای این طرح به چشم می‌آید افزایش بی‌رویه اجاره محل کسب است که پیرو قانون خاصی نیست و اغلب به صورت توافقی انجام می‌شود.

در خصوص پارامترهای بازار به ویژه در حوزه مواد غذایی ما وارد شدیم و به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای برای شکستن انحصار قیمت بها دادیم، در خصوص میوه به دنبال تشکیل شبکه‌ای هستیم که میوه را از اصفهان وارد نکند و اخیرا هر هفته میوه را قیمت‌گذاری می‌کنیم.؛ برای بقیه صنف‌ها هم دنبال چیزی شبیه فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی هستیم. در حال حاضر گران‌فروشی نداریم و گرانی است که مردم را اذیت می‌کند.

شهرکردِ گران

در مجموع شهرکرد شهر گرانی است و از این جهت به کلان‌شهرها شباهت دارد.

آقای حیدری نیز در تکمیل صحبت‌های همکارش در خصوص بازار میوه گفت: استاندار دستور داد راه‌اندازی میادین میوه و تره‌بار موقتی در نقاط مختلف شهر در اولویت قرار بگیرد تا قیمت‌ها تا حدودی شکسته شود، همچنین با صدور مجوز به بخش خصوصی قصد داریم باراندازی در حوالی فرودگاه ایجاد کنیم و در گام اول برای عاملان وضعیت فعلی رقیب بتراشیم.

فارس: این روزها ضعف و عقب‌ماندگی در حوزه اطلاع‌رسانی و رسانه بیش از هر زمان دیگری خودش را نشان داده، وقتی رسانه‌ها زبان گویای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و آنچه که در کشور اتفاق افتاده، پیشرفت‌ها و اخبار خوب نیستند عرصه برای دشمنان خالیست تا هر طور که می‌خواهند روایت کنند، اهمیت و ضرورت ایجاد تحول در امر اطلاع‌رسانی امروز بیش از همیشه احساس می‌شود، برای رقم زدن این تحول در حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی چه گام‌هایی برداشته‌اید؟

سید حسین میرفروغی، مدیرکل روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری: در حوزه اطلاع‌رسانی لکنتی 43 ساله داریم که متعلق به دولت‌ها نیست، در سطح کلان بوده و به دولت‌ها هم تسری پیدا کرده است.

آنچه که در این مدت کف میدان دیدم این است که فضای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای ما همپای کارهای جهادی در سایر حوزه‌ها رشد نکرده است.

در طول یک سال گذشته در استانی که عقب‌ماندگی تاریخی و دیرینه دارد کارهای ویژه‌ای در حوزه زیرساختی و عمرانی انجام شده و در برخی شاخص‌ها داریم رکورد می‌زنیم اما این موارد حتی برای خواص و رسانه‌ای‌ها تبیین نشده است.

ساختار معیوب روابط عمومی

در گام اول آسیب‌شناسی می‌کنیم، ما ساختار درستی در روابط عمومی‌ها نداریم و ساختار معیوب است. نیروهایی که در روابط عمومی‌ها مشغول به کارند نیروی تخصصی رسانه‌ای نیستند و مدیران متاسفانه هنوز حوزه روابط عمومی را جدی نمی‌گیرند و از اهمیت آن غافلند.

اولویت و رویکرد اصلی ما در مجموعه اطلاع‌رسانی استان جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب برای مردم است، باید لکنت و مارپیچ سکوتی که خواص گرفتارش هستند را بشکنیم چیزی که دایره اثرگذاری و کنش‌گری آنان را هرروز تنگ‌تر می‌کند.

در همین مدت شورای مرکزی روابط عمومی‌ها که در یک سال و هفت ماه حتی یک جلسه هم برگزار نکرده بود با برگزاری چهار مجمع عمومی و 2 دوره آموزشی احیا شد.

کاروانی متشکل از مدیران که برای تبیین به جای جای استان سفر می‌کند

کاروان جهاد تبیین را فعال کردیم تا با حضور در جای جای استان و در دیدار چهره به چهره با مردم ماموریت خود را انجام دهد.

ما در آستانه یک سالگی آغاز به کار استاندار دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری هستیم، استانداری که سه شعار اصلی داشته که اولین و مهمترین آن تأمین آب شرب پایدار برای همه مردم استان بود.

بیایید با هم مرور کنیم که برای تحقق این شعار چه کارهایی انجام شده است.

فقط 5 هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور برای آب شرب و کشاورزی استان تخصیص داده شد.

قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی به روستاها وارد عمل شد و ایجاد خطوط پدافندی آبرسانی در مدت کوتاهی صورت گرفت. طرح آبرسانی که بنا بود آب شرب نیمی از جمعیت استان را تأمین کند موقتا افتتاح شد.

شعار دوم حضور در میان مردم بود، امروز میز خدمت با حضور مسئولان رده اول استان در روستاها برگزار می‌شود و مردم درخواستشان را از عالی‌ترین مقام‌ها مطالبه می‌کنند.

لبد، نماد محرومیت‌زدایی

شعار سوم استاندار محرومیت‌زدایی بود، امروز می‌توان لبد را نماد محرومیت‌زدایی دانست روستایی که سال‌ها از داشتن امکانات اولیه محروم بود و فقط سه ماه پس از سفر رئیس‌جمهور همه آن نداشته‌‌ها برایشان فراهم شد.

فارس: مانور عملیاتی منظریه را با هدف محرومیت‌زدایی در این منطقه انجام دادید اما مشکلات مردم این محله همچنان پابرجاست.

در خصوص منظریه ما هرگز ادعا نکردیم با مانوری که انجام شد کل مشکلات منظریه حل شد، منظریه منطقه محرومی است که به شهرکرد الحاق شده و در این سال‌ها آنطور که باید دیده نشد. مانور مذکور باعث شد منظریه و مشکلاتش دیده شود و اختلاف چندین ساله شهرداری و راه و شهرسازی حل شود.

جذب بودجه لازمه پیشرفت و توسعه است و اعتبار نباشد کاری انجام نمی‌گیرد؛ چنانچه جذب قابل توجهی داشته باشیم می‌توان خوش‌بین بود که در سال‌های آتی روند توسعه را سریع‌تر پیش خواهیم برد. در تصویب اعتبارات سفر رئیس‌جمهور ما پس از خوزستان دومین استان هستیم و حتی در تعداد مصوبه گرفتن، با این موارد می‌شود عملکرد را با سایر استان‌ها سنجید.

بهترین مدیریت بحران

در آخرین ارزیابی وزارت کشور چهارمحال و بختیاری در مدیریت بحران رتبه اول کشور را به دست آورد.

این‌ها مولفه‌هایی است که ما بعد از یک سال می‌توانیم عملکرد دولت را با آن بسنجیم.

نسبت به آنچه که سابق بر این بوده، قول‌هایی که داده شده و زمانی که گذشته است شرایط را برای مردم تبیین کنیم و این مهم حضور پررنگ رسانه‌ها را می‌طلبد تا نتیجه کار مردم را به انقلاب و آینده جمهوری اسلامی امیدوارتر کند.

معاونان استاندار در پایان این نشست با بیان اینکه یک عده مغرض با قدرت دارند کار می‌کنند تا کارهای انجام شده دیده نشود و هدفشان صرفا تخریب است، از رسانه‌ها خواستند مردم را از اقدامات انجام شده مطلع کنند و چنانچه مشکلات مردم در رسانه‌ها منعکس می‌شود حتما دلایل آن را هم برای مردم تشریح کنند.

حاضران در این نشست به نمایندگی از تیم مدیریتی چهارمحال و بختیاری اعتقاد دارند این موارد تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است و مدیران جهادی‌وار کمر همت بسته‌اند تا توسعه‌ای را که سال‌هاست مردم چهارمحال و بختیاری انتظار می‌کشند محقق کنند، مردم به این دولت امیدوارند اما لازم است که تغییرات برایشان ملموس باشد و پیشرفت‌ها را از نزدیک حس کنند نه اینکه صرفا عدد و رقم بشنوند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ