آیا پرمصرف ترین صنایع چسب را می‌شناسید؟

اقتصاد ایران: در ادامه به ۱۰ مورد استفاده از چسب ‎ها در تولید و صنعت اشاره کردیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با توجه به انواع مختلف چسب، جای تعجب نیست که بیشتر تولیدکنندگان از چسب‌ ها در صنایع مختلف استفاده می‌ کنند. در واقع تنوع استفاده از چسب به تنوع تعداد چسب ‌ها بر می‌ گردد. بنابراین ممکن است در یک صنعت از چندین نوع چسب از مرحله تولید و مونتاژ تا مراحل انتهایی کار استفاده شود.

در اینجا ما به ۱۰ مورد استفاده از چسب ‌ها در تولید و صنعت اشاره کرده‌ایم:

۱. در صنایع مونتاژ درب و پنجره

از چسب‌ها در ساخت درب و پنجره استفاده می‌شود. در درب‌ها و پنجره‌ هایی که از چوب، پی وی سی، فایبرگلاس یا آلومینیوم هیبریدی ساخته شده باشند. به عنوان مثال از یک نوع چسب به نام چسب پلی سولفاید جهت چسباندن شیشه‌های دو جداره به همدیگر و در مرحله مونتاژ پنجره‌ها به کار می‌رود. اما بعد از مونتاژ در هنگام نصب نیز از چسب‌های ماستیک به عنوان درزگیر بین قاب‌های پنجره و از چسب سیلیکون جهت آب‎بندی به وفور استفاده می‌شود. چسب ۱۲۳ ن یز کاربردهای مختلفی دارد.

۲. در صنعت حمل و نقل

استفاده از چسب در صنعت حمل و نقل مانند قطعات اتومبیل، هواپیما و قطار و در مونتاژ وسایل نقلیه کاربرد فراوان دارد از چسب‌های سیلیکون تا چسب‌های پلی اورتان و چسب سنگ، واشر ساز و حرارتی و پوشش‌های محافظ بدنه همگی از جمله چسب‌هایی هستند که در صنایع حمل و نقل استفاده می‌شوند.

۳. تولید HVAC

از چسب‌ها در صنعت تهویه مطبوع، چه برای قطعات داخلی و چه خارجی استفاده می‌شود. به طور خاص در این صنعت از چسب‌های صنعتی برای چسباندن اجزای سازه و عایق که باعث افزایش راندمان انرژی سیستم‌های تولیدی می‌شود.

آیا پرمصرف ترین صنایع چسب را می‌شناسید؟

۴. مونتاژ مصالح ساختمانی

سال ‎هاست که از چسب‌ها برای تولید مصالح ساختمانی استفاده می‌شود. در صنعت مصالح ساختمانی از چسب‌های مختلفی از چسب جامد گرفته تا چسب داغ استفاده می‌شود.

تنوع گسترده محصولات مورد استفاده با این واقعیت توضیح داده می‌شود که این صنعت با مواد مختلف و قطعات خاص کار می‌کند. چسب‌های مختلف را از جمله چسب کاشت میلگرد گرفته تا انواع چسب‌های عایق پلی اورتان و چسب‌های خمیری و پودری مانند چسب کاشی و سرامیک و غیره می‌توان استفاده کرد.

۵. خانه‌های پیش ساخته

از چسب در صنعت خانه‌های پیش ساخته مشابه صنعت ساختمان، اجزای مختلف آن به انواع مختلفی از چسب نیاز دارند.

به عنوان مثال، چسب‌ها را می‌توان برای کفپوش‌ها، قالب‌ها، تجهیزات آشپزخانه و غیره استفاده کرد. همچنین برای تولیدکنندگان در این صنعت، داشتن چسب‌های بادوام و ماندگار بسیار مهم است.

۶. صنایع بسته بندی

چسب‌های مختلف را می‌توان به طور خاص برای مقوا، پلاستیک یا چوب طراحی کرد. این ویژگی به ویژه در صنعت بسته بندی کاربرد دارد. صنعت بسته بندی اغلب از چسب‌های ذوب داغ EVA استفاده می‌کند زیرا این چسب‌ها برای چسبیدن به پوشش‌های مختلف طراحی شده اند. بنابراین آنها برای مونتاژ، برچسب زدن، پردازش کاغذ و موارد دیگر ایده آل هستند.

۷. ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی

از چسب‌ها در ساخت تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از جمله سیلو، تجهیزات پخش و غیره استفاده می‌شود. یکی از اولویت‌های این صنعت، اتصال قطعات ساختاری است، بنابراین تولیدکنندگان به چسب‌هایی نیاز دارند که به اندازه کافی قوی باشد تا این قطعات سنگین را در کنار هم نگه دارد.

همچنین از چسب‌ها برای بستن پیچ‌ها و مهره‌ها و جلوگیری از شل شدن آنها استفاده می‌شود. این یک راه حل مقرون به صرفه برای استحکام بیشتر تجهیزات است.

آیا پرمصرف ترین صنایع چسب را می‌شناسید؟

۸. نوارهای امنیتی

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، نوارهای دستکاری شده باید دقیق‌ترین الزامات ایمنی بسته بندی را رعایت کنند. این صنعت به چسب‌های قوی نیاز دارد که شواهدی از دستکاری به جا بگذارد، بنابراین چسب‌های ذوب داغ اغلب برای چسبندگی قوی آنها استفاده می‌شود.

۹. صنعت انرژی

کاربرد اصلی چسب‌ها در صنعت انرژی برای چسباندن قطعات ساختاری است. این صنعت تولیدی در چند سال اخیر به دلیل فناوری‌های جدیدی که برای کاهش ردپای اکولوژیکی توسعه یافته اند، رشد قابل توجهی داشته است. بنابراین چسب‌های مورد استفاده در این صنعت باید همان مأموریت را در سر داشته باشند و سمیت کمتری برای کاربران و محیط زیست داشته باشند.

به طور خاص، ثابت شده است که چسب‌ها در صنعت برق بادی مفید هستند. چراکه الزامات مونتاژ را تسهیل و بهینه کرده اند، به ویژه از آنجایی که چسب‌های مورد استفاده به سرعت در دمای اتاق نیز خشک می‌شوند.

۱۰. صنعت نجاری

صنعت نجاری شاید یکی از بزرگ‌ترین صنایع در این فهرست باشد. از کابینت آشپزخانه و حمام گرفته تا مبلمان، از چسب تقریباً در هر موردی استفاده می‌شود. بنابراین چسب‌های زیادی وجود دارد که می‌توان بر اساس نیاز خاص از آنها استفاده کرد.

به طور خلاصه، تقریباً در هر صنعت تولیدی از چسب استفاده می‌شود. بهترین محصول برای هر کاربرد در هر صنایعی به عوامل مختلفی از جمله مواد مورد استفاده، وزن اقلام، قرار گرفتن در معرض رطوبت و موارد دیگر بستگی دارد.

مجموعه و گروه بازرگانی تکنو پخش که در زمینه پخش چسب‌های ساختمانی و صنعتی و عمومی فعالیت می‌کند اغلب چسب‌هایی که در صنایع مختلف ذکر شد را در مجموعه خود فراهم کرده است این چسب‌ها از برندهای مختلف داخلی و خارجی موجود است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع چسب به فروشگاه اینترنتی تکنو پخش مراجعه نمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ