عضویت ۵۷۰۰ مستمری‌بگیر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی

اقتصاد ایران: مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی از فعالیت ۹۰ کارگزار در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۷۰۰مستمری بگیر که ۳۵۰۰ نفر افراد متوفی ۱۵۰۰ نفر از کار افتاده عضو صندوق بیمه هستند .

به گزارش خبرگزاری  فارس در ارومیه،مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیروس محمودیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه بحث  بیمه در استان فرهنگ سازی نشده و در رتبه بیستم قرار داشتیم  و با توجه به فعالیت همکاران ضریب نفوذ به ۱۵درصد رسیده  و ۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با اشاره به اینکه ستاد راهبردی در شهرستان‌ها تشکیل شده است گفت:  استاندار آذربایجان‌غربی از صندوق بیمه به شدت حمایت کرده است و در حال حاضر تعداد ۲۰ هزار نفر در صندوق بیمه جذب شده است .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی است و اکثر بانوان در شغل کشاورزی مشغول به فعالیت هستند متاسفانه تعداد کمتری در صندوق بیمه عضو هستند که ۳۹ درصد افراد تحت پوشش بیمه را تشکیل و ۶۱ درصد عضو بیمه شدگان آقایان هستند.

وی به بحث خیرین اشاره کرد و گفت: در مناطقی از کشور افراد خیر اقدام به پرداخت حق بیمه نیازمندان و مستضعفان می‌کنند که متاسفانه این اقدام در استان ما کمتر مورد توجه قرار گرفته و ضروری است این مهم در استان نهادینه و فرهنگ سازی شده و از ظرفیت خیرین در بحث بیمه افراد مستضعف اقدام شود.

محمودیان گفت: در حال حاضر در آذر ماه آخرین زمان ثبت نام افراد متولدین سال ۱۳۵۱ است که لازم است افراد هرچه سریع نسبت به عضویت خود در صندوق اقدام کنند.

وی با توجه به اینکه دانشجویان استقبال کمتری از صندوق بیمه دارند انتظار می‌روند  نسبت به عضویت در بیمه اقدام کنند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر اقدام به انعقاد قراردادی با سازمان فنی حرفه‌ای کرده‌ایم عنوان کرد:  آمادگی کامل در جهت بیمه افراد عضو در فنی و حرفه ای و شرکت کننده در کلاس‌های آموزشی را داریم.

محمودیان با بیان اینکه جامعه هدف صندوق بیمه گسترده است بیان کرد: رانندگان ، زنبورداران، قالیبافان و تمام مشاغلی که مرتبط با کشاورزی هستند می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عضو شوند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ کارگزار در استان فعال هستند گفت: تعداد ۲۰ کارگزار در ارومیه فعال و مابقی در شهرستان‌های استان فعال هستند. 

محمودیان اظهارداشت : ما ظرفیت این را داریم که یک میلیون نفر افراد فاقد بیمه را تحث پوشش خود  قرار دهیم  و در حال حاضر ۵۷۰۰مستمری بگیر که ۳۵۰۰ نفر افراد متوفی ۱۵۰۰ نفر از کار افتاده عضو صندوق بیمه هستند.

این مقام مسوول یادآور شد: مناطق محروم، مرزی و عشایر ضریب نفوذ به شدت کمتری نسبت به مناطق توسعه یافته دارد که اطلاع رسانی در این مناطق کافی نیست بایستی اهتمام جدی در جهت جذب افراد وجود داشته باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به اشاره به ضریب پوشش بیمه‌ای در شهرستان‌ها عنوان کرد: بوکان، مهاباد، خوی و ارومیه بیشترین ضریب نفوذ پوشش بیمه ای را دارد ماکو و عشایر کمترین نفوذ را دارند.

انتهای  پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ