۱۸۱ هزار بیمار دیابتی در مازندران شناسایی شد/طغیان بیماری های آب

اقتصاد ایران: ساری- معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش روند ابتلا به بیماری های دیابت و فشار خون در استان گفت: ۱۸۱ هزار بیمار دیابتی در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علیپور بعدازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعال شدن پرونده سلامت الکترونیک در استان از شهروندان خواست تا نسبت به تکمیل این پرونده اقدام کنند.

وی با اظهار اینکه تمامی اطلاعات مربوط به سلامت افراد در قالب بانک اطلاعاتی موسوم به پرونده سلامت الکترونیک وجود دارد، افزود: این اطلاعات توسط پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در سامانه وارد و بارگذاری می‌شود.

وی با عنوان اینکه اطلاعات مربوط به نسخه‌ها، داروها، آزمایش‌ها و غیره در پرونده الکترونیک ثبت شده است، افزود: پزشکان متخصص نیز می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را از این پرونده دریافت کنند.

علیپور دیابت را از جمله مشکلات و چالش‌های فراری سلامت در جامعه و استان بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸۱ هزار بیمار دیابتی در استان شناسایی شدند که این میزان تا پایان سال قبل ۱۷۴ هزار نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: شمار بیماران مبتلا به فشار خون نیز از ۲۷۵ هزار نفر در سال قبل به ۲۸۶ هزار نفر رسیده که روند افزایشی داشته است.

وی با اشاره به افزایش شناسایی و مراقبت بیماران دیابتی و فشار خون گفت: در حال حاضر از هرچهار بیمار سه بیمار مبتلا شناسایی و مراقبت می‌شوند و مراقبت از بیماران دیابتی و فشار خون از ۵۲ درصد به بیش از ۷۲ درصد رسیده است.

علیپور تحت پوشش آب وفاضلاب نبودن ۳۰ درصد سامانه‌های آب را از دیگر مشکلات بیان کرد و گفت: سال گذشته با ۱۰۰ مورد طغیان بیماری ناشی از آب مواجه بودیم که امسال به ۲۸۲ مورد افزایش یافته است.

وی نگهداری و کلرزنی آب را امری ضروری دانست و گفت: امسال با دو طغیان بزرگ بیماری ناشی از آب در غرب استان روبرو بودیم که ۶۰۰ نفر درگیر بیماری شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ