ویزیت رایگان ۱۵۲۰ راس دام در مناطق محروم گنبد کاووس

اقتصاد ایران: رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبد کاووس گفت: به مناسبت هفته بسیج، طرح اردوی جهادی دامپزشکی توسط جهادگران این اداره در مناطق محروم مرزی اجرا و یکهزارو ۵۲۰ راس دام سبک و سنگین به صورت رایگان ویزیت شدند.

نادر گوکلانی رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبد کاووس در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به اردوی جهادی جهادگران دامپزشکی اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج اردوی جهادگران دامپزشکی شهرستان گنبد کاووس در مناطق محروم مرزی در ۱۶ روستا و ۲ دهستان کرند و اترک برگزار شد و در این طرح یکهزارو ۳۰۰راس دام سبک و ۲۲۰ راس دام سنگین  و در مجموع یکهزارو ۵۲۰  راس دام سبک و سنگین ویزیت رایگان شده و تعداد ۳۹ هزارو ۶۰۶ نوبت سر دام سبک و تعداد سه هزارو ۴۰۱ نوبت سر دام سنگین در مجموع ۴۳ هزارو هفت نوبت سر واکسیناسیون انجام شده است.

وی تصریح کرد: تعداد  ۹ مورد کلاس آموزشی در حوزه فعالیت های مرتبط با دامپزشکی برگزار  و چهارهزارو ۵۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام و تعداد یکهزارو ۲۰ راس دام سبک  و سنگین شامل گوسفند ، بز و گاو و گوساله  بر علیه انگل های خارجی سم پاشی شده و  تعداد ۴۲۵ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری که مشترک بین انسان و دام بوده واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس درباره عملکرد هشت ماه این اداره خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۲۶۳ هزارو ۸۵۲نوبت سر دام سبک و تعداد ۷۷ هزارو ۶۳۴ نوبت سر دام سنگین در مجموع یک میلیون و ۳۴۱ هزارو ۴۸۴ نوبت سر واکسینه شدند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳۷ مورد کلاس آموزشی در حوزه فعالیت های مرتبط با دامپزشکی شامل دامداران، سلاخان کشتارگاه ، آبزی پروران، مرغداران  و غیره برگزار شده است.همچنین ۲۲ هزارو ۱۰۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام و و تعداد  ۳۷ هزارو ۱۲۶ راس دام سبک  و سنگین شامل گوسفند ، بز و گاو و گوساله  بر علیه انگل های خارجی  سم پاشی شدند. تعداد سه هزارو ۳۷۵ قلاده سگ بر علیه بیماری هاری که مشترک بین انسان و دام بوده واکسینه شدند.

گوکلانی گفت: در این مدت چهارهزارو ۴۸۱ مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی انجام گردیده که در بازدیدهای انجام شده مقدار چهارهزارو ۳۴۷ کیلوگرم فراورده خام دامی غیر بهداشتی مشاهده و ضبط و معدوم گردیده و در مجموع  تعداد ۴۷ مورد پرونده برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی معرفی گردیدند. 

وی بیان کرد: تعداد ۸۱۰ مورد بازدید از مراکز بخش خصوصی شامل درمانگاه های دامپزشکی، داروخانه ها، مراکز عرضه واکسن و غیره انجام شده و بر روند جوجه ریزی ۱۶ میلیون و ۶۲۵ هزارو ۹۹۰  قطعه جوجه یکروزه گوشتی  نظارت و ۲۶ میلیون و ۴۹۴ هزارو ۲۷۶دز واکسن مرغی صورت پذیرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: تعداد ۳۸ هزارو ۵۹۵  برگ گواهی بهداشتی قرنطینه ای جهت حمل دام، طیور و فراورده های خام دامی در سطح کشور صادر و همچنین یک میلیون و ۷۶۹ هزارو ۸۰ کیلوگرم خوراک آبزیان و ۸۱ هزارو ۱۵۳ قطعه پولت تخمگذار به خارج از کشور صادر گردیده است.

وی یاداور شد:  در هشت ماه امسال تعداد ۶۲ هزارو ۶۲۰ راس دام سبک شامل گوسفند و بز  و چهارهزارو ۴۹۷راس دام سنگین شامل گاو و شتر با نظارت بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه دام گنبد کاووس ذبح و گوشت استحصالی به مقدار یک میلیون و ۷۹ هزارو ۶۴۸ کیلوگرم گوشت دام سبک و ۷۸۳ هزارو ۲۴۰ کیلوگرم گوشت دام سنگین  به صورت کاملا بهداشتی به مراکز عرضه منتقل و توزیع گردیده است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ