جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه ۵۸۹۴ عضو فعال داوطلب دارد

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان  کرمانشاه با اشاره به فعالیت های انسان دوستانه این نهاد، گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه پنج هزار و ۸۹۴ عضو فعال داوطلب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر محمدی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن روز جهانی داوطلب از عموم مردم دعوت کرد تا با عضویت در جمعیت هلال احمر و فراگیری آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه در فعالیت‌های انسان دوستانه این مجموعه مردمی مشارکت کنند.

وی جمعیت هلال احمر را یک سازمان مردم نهاد با اهداف و اصول تعریف شده عنوان کرد و افزود: نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر هفت اصل دارد که از جمله آنها می‌توان به انسانیت، بی غرضی و بی طرفی اشاره کرد که این اصول بنیادی چهارچوب اخلاقی، عملیاتی و نهادی برای کار این نهضت بین‌المللی در سراسر جهان فراهم می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان دارای پنج هزار و ۸۹۴ عضو داوطلب در ۱۵ شعبه شهرستانی است که خدمات گوناگونی را ارائه می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به اعزام ۱۹ کاروان سلامت با بهره‌مندی ۲ هزار و ۶۷ نفر و اهدای ۲ هزار و ۶۲۵ واحد خون با مشارکت سازمان انتقال خون از ابتدای سال جاری تا کنون اشاره کرد.

محمدی به پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال کمک هزینه درمانی از سال گذشته تا کنون اشاره و تصریح کرد: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال وام کم بهره به بیماران صعب العلاج پرداخت شده و ۷۲۵ قلم تجهیزات پزشکی مانند تخت بیمارستانی، ویلچر، کپسول اکسیژن و دیگر وسایل مورد نیاز توسط داوطلبان به هلال احمر اهدا شده و در قالب بانک امانات به افراد نیازمند به صورت امانت برای استفاده تحویل می‌گردد.

وی با بیان اینکه ۵۹۲ مورد حادثه از ابتدای سال تاکنون توسط نیروهای عملیاتی پوشش داده شده‌اند، گفت: یک هزار و ۶۰۸ نفر از مصدومین که شامل حوادث جاده‌ای، کوهستان، مناسبتی و دیگر حوادث است توسط آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شده اند و ۸۱ مورد رهاسازی توسط نجاتگران هلال احمر استان انجام شده است.

محمدی با تاکید بر لزوم توجه به جوانان و مشارکت بسیار خوب آن‌ها در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اعضای جوانان را ۱۷ هزار و ۵۰۹ نفر عنوان و افزود: چهار هزار و ۵۳۲ نفر در طرح دادرس (دانش آموز آماده در سوانح) آموزش دیده و تیم بندی شده اند و در مجموع ۲۴۳ کانون دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی. جوانان در سطح استان ایجاد شده و ۱۴ تیم سحر (سفیران حمایت‌های روانی) برای حضور در بحران‌ها از آموزش‌های لازم بهره‌مند شده اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ