علت تاخیر در واردات خودرو/ کار دست واردکنندگان است

اقتصاد ایران: وزیر صمت گفت: تاخیر در واردات خودرو به این دلیل است که وارد کننده باید مذاکره کرده و قرارداد منعقد کند، از جانب ما مانعی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا فاطمی امین امروز در حاشیه اختتامیه فصل سوم برنامه میدون، در مورد آخرین وضعیت واردات خودرو اظهار کرد: در خصوص واردات خودرو هماهنگی‌ها انجام‌شده و اکنون یک ماه است که شرکت‌های واردکننده درگیر کار اجرا شده‌اند.

وزیر صمت افزود: تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند. در این میان مانعی از سمت ما وجود ندارد.

وی در مورد احیای واحدهای راکد، تصریح کرد: احیای واحدهای راکد تبدیل به یک پروژه در خصوص معادن و صنایع شده و تاکنون موفق شده‌ایم تا ۲ هزار واحد را احیا کنیم.

وزیر صمت در خصوص حمایت‌های ناکافی از واحدهای تولیدی و تعیین سطح اعتبارات، گفت: این حرف به‌نوعی درست است. در کشور تنوع در مصارف و کسب‌وکارها و محدودیت در منابع داریم.

وی ادامه داد: این نبود توازن را باید با کارهای خلاقانه جبران کنیم؛ مثلاً در بحث منابع مالی ۲ کار را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد آغاز کردیم که یکی از این کارها تأمین مالی زنجیره‌ای است که از این طریق بهره‌وری منابع مالی را افزایش دادیم. این کار از سال گذشته آغاز شده و باید تقویت شود.

فاطمی امین اضافه کرد: اقدام دوم این است که جلوی انحراف منابع مالی از تولید را بگیریم تا کسی نتواند منابع را به اسم تولید بگیرد و جای دیگر هزینه کند.

وی افزود: پاسخ اصلی این است که روش‌هایی به کار ببریم که با همین منابع موجود بتوانیم از واحدهای تولیدی حمایت کنیم.

وزیر صمت همچنین درباره تکمیل سامانه تجارت گفت: این کار وسیع آغاز شده و با تمام واحدهای تولیدی وارد مذاکره شده‌ایم تا تمام تولید خود را در آن ثبت کنند تا وضعیت تولید را به لحظه رصد کنیم.

فاطمی امین افزود: اکنون ارتباطات با گمرک برقرار است و داده‌هایی را می‌خواهیم تا این سامانه را تکمیل کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ