آمریکا از دنیا باج می‌خواهد/ مطالبات مردم در مدار درست پیگیری می‌شود

اقتصاد ایران: نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه آمریکا خودش را کدخدا و قطب دنیا و ابرقدرت می‌داند و حاضر نیست کسی قوی شود و جان پیدا کند، گفت: آمریکا از دنیا باج می‌خواهد و ما را از حقوق واقعی خودمان همچون انرژی هسته‌ای، رشد در زمینه علمی و آزادی و استقلال محروم می‌کند؛ چرا که می‌خواهد تمام دنیا را خودش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، اظهار کرد: رفتار استعمارگران و استکبار جهانی نشان می‌دهد دنیاشان را از راه غارت کشورهای دیگر به‌دست آوردند که ظالمان تاریخ تمام دنیا هستند.  
 
وی با اشاره به اینکه از نگاه اخلاقی استعمار و استکبار حرص‌بنیان است، افزود: چاقو، بنزین، کبریت و کوکتل موتولوف دست فرزندان ایرانی می‌دهند که بروید آتش بزنید، غارت کنید و دست به هر اقدامی بزنید.  

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه آمریکا خودش را کدخدا و قطب دنیا و ابرقدرت می‌داند و حاضر نیست کسی قوی شود و جان پیدا کند، تصریح کرد: آمریکا از دنیا باج می‌خواهد و ما را از حقوق واقعی خودمان همچون انرژی هسته‌ای، رشد در زمینه علمی و آزادی و استقلال محروم می‌کند؛ چرا که می‌خواهد تمام دنیا را خودش داشته باشد.  

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه دنبال مطالبات مردم هستیم، خاطرنشان کرد: اغتشاشات حسابش جدا است که ان‌شاءالله شخص استاندار ورود پیدا کنند.  
وی با بیان اینکه کشاورزان و باغداران ما در رابطه با رکود بازار خرید و فروش محصولات کشاورزی و باغی نگران هستند، اظهار کرد: مسؤولان ما باید توجه کنند و جدی بگیرند که باید پیگیر بحث صادرات باشند.  

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه برداشت نارنگی با قیمت فعلی صرفه اقتصادی ندارد، افزود: بازار برنج هم راکد است که باید استاندار و جهاد کشاورزی پیگیر باشند و مساله را جدی بگیرند؛ چراکه مازندران، استان کشاورزی است و تسهیل‌گری صورت بگیرد تا بازار از این وضع به بیرون بیاید.  

محمدی لائینی با اشاره به اینکه امروز جمعه سالروز شهادت مجاهد روحانی میرزا کوچک خان جنگلی و روز گذشته هم سالروز شهادت شهید مدرس بود، یادآور شد: پیروزی امروز ما به برکت جهاد و شهادت، رزم و ایثار مجاهدت مجاهدان در طول تاریخ است و ما امروز نان شهادت و مجاهدت این شهدا را می‌خوریم، پس بدانیم از چه تبار نورانی‌ای برخودار هستیم.  

وی با بیان اینکه روز قانون اساسی جمهوری اسلامی در روز شنبه از مناسبت‌های دیگر هفته آینده است، اضافه کرد: سالروز تصویب قانون اساسی برمبنای دین اسلام افتخار نظام جمهوری اسلامی است، مردم رای مثبت دادند و پذیرفتند. نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: محتوای قانون اساسی ما هم دینی و هم قانونی است، اگر کسی به بعد دینی اعتراض دارد، به‌عنوان نمونه در بحث حجاب باید تسلیم بعد قانونی باشد.  

محمدی لائینی بیان کرد: روز جهانی معلولان و ۱۶ آذر ماه روز دانشجو هم درپیش است، سه دانشجویان فرهیخته ما در اعتراض به سفر معاون ریاست جمهور وقت آمریکا بعد از چهار ماه از کودتای ۲۸ مرداد به شهادت رسیدند لذا رویکرد ۱۶ آذر رویکرد ضد آمریکایی است.  

وی با اعلام اینکه شهید احمد صالحی فرزند ساری از تبار شهیدان به جمع شهدا پیوست، افزود: اینکه جوان شایسته و زیبنده‌ای به فیض شهادت رسید برای ما مایه افتخار است و لازم است مراسم شب وداع و تشییع پیکر شهید باحضور پرشور و حداکثری مردم برگزار شود.  

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: روز نیروی دریایی را پشت سر گذاشتیم و باید بدانیم نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران مظهر رشد، فناوری و پیشرفت و تبلور خودباوری است.  

محمدی لائینی در پایان گفت: همه شما نمازگزاران را به تقوا سفارش و توصیه می‌کنم؛ اگر افراد باتقوا باشد قطعا رفتار ما اهل بیت (ع) زینت خواهد بود 

پایان پیام/86034/ج

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ