امام جمعه بوشهر: جهان آینده متعلق به کشورهای مسلط به دریاهاست

اقتصاد ایران: امام جمعه بوشهر با تبریک هفت آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهدای این حوزه، جایگاه دریا در جهان آینده را مهم دانست و خاطرنشان کرد: جهان آینده، جهان دریاها است و هر کشوری بر مدیریت دریا تسلط داشته باشد در نظم نوین جهان نقش تاثیرگذاری دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان، فرماندهان، بسیج را یک فرهنگ، تفکر و گفتمان دانست و اظهار داشت: بسیج دارای یک منظومه فکری است که در نظام اسلامی ایران نهادینه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تمام مردم ایران که دل در گرو حفظ، حراست و اعتلای نظام اسلامی دارند بسیجی محسوب می‌شوند، گفت: بسیج در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی و سرنوشت‌ساز، امتحان داده‌اند و سربلند بیرون آمده‌اند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، حضور بسیج در هشت سال دفاع مقدس، صحنه‌های درمانی، مقابله با بیماری‌ها مانند فلج اطفال و کرونا را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بسیج در عرصه رسیدگی به محرومان و محرومیت‌زدایی و اجرا طرح‌های عمرانی، ساخت منزل و راهسازی خوش درخشیده است.

امام جمعه بوشهر نقش بسیج در عرصه‌های معرفتی، فرهنگی، علمی، دانش‌بنیان و فناوری را مهم دانست و خاطرنشان کرد: بسیج در خط مقدم نظام، انقلاب اسلامی و مردم قرار دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، هر گونه مذاکره با آمریکا را بی‌نتیجه دانست و افزود: مذاکره با آمریکا بارها آزموده شده که هر بار نتیجه‌ای نداشته است.

وی ادامه داد: در آزاد شدن جاسوسان در تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا قول آزادسازی پول‌های مسدود شده ایران را داد ولی عمل نکرد و بر تحریم‌ها افزود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه در جریان برجام جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد ولی آمریکا حتی به یک تعهد خود عمل نکرد گفت: نظام، فرهنگ سیاسی و دیپلماسی آمریکا بر بدعهدی، خیانت و جنایت نهادینه شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، امتیازگیری و امتیاز ندادن را از سیاست‌های آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: ایران انقلابی، ایران متمدن، هیچگاه زیر بار ذلت آمریکا و هم‌پیمان آن نمی‌رود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، مذاکره با آمریکا و دل بستن با آن را نشانه سفاهت سیاسی دانست و بیان کرد: ذات و جوهره آمریکا بدعهدی، خیانت و جنایت و دنبال تسلط بر مراکز قدرت و چپاول منابع ثروت است.

امام جمعه بوشهر جنایت آمریکا در سوریه، عراق و دیگر کشورها را برشمرد و با اشاره به اینکه می‌گویند باید صدای ملت را بشنوید و با آمریکا مشکل را حل کنید، تصریح کرد: صدای ملت ایران همیشه شنیدنی است و در 13 آبان شنیده شد، نه صداهایی که از رسانه‌های بیگانه به‌صورت دروغ پخش می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر حفظ مختصات بسیجی که بسیجی باشد و بسیجی بماند را مورد تأکید قرار داد و افزود: دشمن دنبال تهاجم رسانه‌ای برای مدیریت ادراکی و تسلط بر افکار است که در این راستا انتشار خبرهای کذب، دروغ پراکنی، شایعه‌سازی از برنامه‌های دشمن برای مدیریت افکار جامعه است تا جامعه مورد هدف، مطابق با آن افکار فریبنده، تصمیم‌گیری غلط کنند.

وی با استناد به آیات قرآن کریم که هیچ گاه نباید به سخنان و افکار دشمنان توجه کرد افزود: الان ایران اسلامی در یک شرایط سخت جهانی رسانه‌ای قرار دارد که باید رسانه مقاومت رسانه‌ای داشته باشیم و هر فرد باید یک رسانه مقاومتی و مجاهد در جهاد تبیین باشد.

صفایی بوشهری، با تبریک روز دانشجو اظهار امیدواری کرد: امیدواریم دانشجویان فهیم، بصیر، انقلابی، مردمی که دل در خدمت به ایران و ایرانی و انقلاب اسلامی دارند با تحصیلات عالی در توسعه علم، فناوری، خودکفایی و مرجعیت علمی ایران موفق باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، توجه به خواسته‌های منطقی دانشجویان، رشد علمی و فرهنگی و بصیرتی و انقلابی آنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: خدمات خوابگاهی، فضاهای آموزشی و ازدواج، مسکن مزدوجین دانشجویی خواسته‌هایی است که مسؤولان توجه ویژه کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز جهانی معلولان بر توجه به مطالبات آنان تأکید کرد و افزود: از مسؤولان ملی و استانی انتظار می‌رود بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت در زمینه حل مشکلات معلولان در حوزه مسکن، درمان، ازدواج و معیشت توجه ویژه شود.

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت روز مجلس شورای اسلامی و شهدای گرانقدر از نمایندگان انقلابی و ولایت‌مدار که در رفع مشکلات مردم و تحقق مطالبات جامعه تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با تبریک هفت آذر روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهدای این حوزه، جایگاه دریا در جهان آینده را مهم دانست و خاطرنشان کرد: جهان آینده، جهان دریاها است و هر کشوری بر مدیریت دریا تسلط داشته باشد در نظم نوین جهان نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: دختر گرامی پیامبر اسلام (ص) نماد ولایت‌مداری، عفاف، حجاب، دیانت، تعالی و فرهنگی زن مسلمان است.

صفایی بوشهری، با تأکید بر الگوبرداری از این بانوی بزرگ اسلام گفت: از تمامی مسئولان فرهنگی استان تقاضا می‌شود در تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) در عرصه جهاد تبیین تلاش کنند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ