شخصیت امام راحل به گردشگران بازدیدکننده از بیت تاریخی معرفی شود

اقتصاد ایران: خمین- وزیر میراث فرهنگی گفت: باید شخصیت امام راحل را به گردشگران بازدیدکننده از بیت تاریخی ایشان در شهرستان خمین معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از بیت تاریخی امام راحل در شهر خمین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور در این بیت تصمیماتی اتخاذ شد و وظایف بر دوش به ویژه در حوزه معنوی و میراث‌فرهنگی ناملموس که حتی مهمتر از میراث‌فرهنگی ملموس است، مورد بحث قرار گرفت.

ضرغامی با تاکید بر اینکه امام راحل بشریت را احیا کرد و در واقع تاریخ بشر و تاریخ معاصر به دوران قبل و بعد از امام (ره) تقسیم می‌شود، گفت: امروز جبهه مقاومت نیمی از دنیا را در اختیار دارد و این امر مدیون امام راحل است و دشمنان به این امر واقف‌اند و درصدد هستند با استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی ترسیم ناصوابی از گذشته و انقلاب نشان دهند تا محبت امام را از دل مردم و جوانان خارج کنند.

وی تصریح کرد: قطعاً این تلاش دشمنان هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد، امام راحل در قلب ملت ایران جای دارند و همگان عظمت ایشان را درک می‌کنند و افتخار می‌کنیم که هویت ملت ایران با شخصیت امام‌خمینی گره خورده است، جوانان بسیاری با محبت امام راحل زندگی خود را شروع کرده‌اند و چنان گره‌ای زده‌اند که هرگز گشودنی نیست.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: وظیفه داریم گردشگرانی که در بیت تاریخی امام راحل حضور می‌یابند، به صورت کامل و درست با شخصیت امام (ره) آشنا شوند و در واقع بیت تاریخی امام راحل، جماران و مرقد مطهر ایشان، زنجیره‌ای برای معرفی ارزش‌های ملی و افتخارات ملت ایران در سطح جهان است. باید برای این مجموعه طراحی خاصی داشته باشیم، متأسفانه برنامه‌ای برای روایت شخصیت امام در شأن ایشان وجود ندارد و سعی می‌شود برنامه ریزی در این راستا داشته باشیم تا دنیا با شخصیت واقعی امام آشنا شوند.

خمین ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد

ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در خمین ظرفیت‌های گردشگری بسیاری وجود دارد، در بازدید امروز مسائل مربوط به خمین و کمبودها روشن شد و قطعاً برنامه ریزی برای این شهرستان خواهیم داشت تا از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود. همه‌گونه مساعدت از سوی وزارتخانه در حوزه اعطای زمین، مشوق‌های مختلف، تسهیلات بانکی و معافیت‌های مختلف و … صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به تدوین یک بسته و تصویب آن در دولت، گفت: با توجه به جایگاه خمین با سرعت و با قوت این بسته را عملیاتی می‌کنیم تا چهره خمین در حوزه گردشگری تغییر ملموسی داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ