مالیات در حوزه گردشگری یکسان‌سازی می‌شود

اقتصاد ایران: اراک- وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه مالیات در حوزه گردشگری یکسان‌سازی می‌شود، گفت: در شورای اقتصاد کشور نیز به دلیل کرونا معافیت‌های مالیاتی به مدت دو سال تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت الله ضرغامی در نشست صمیمی با فعالان گردشگری استان مرکزی با اشاره به تصویب قانون مرتبط با قیمت برق، گفت: متأسفانه مراکز اقامتی و هتل‌ها از قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مستثنی نشدند. البته تفاهم شده است که برای هتل‌ها و مراکز اقامتی میزان مصرف استاندارد محاسبه شود و اگر وزارت نیرو بپذیرد و این اماکن براساس میزان استاندارد مصرف برق داشتند، به قیمت قبل هزینه برق را محاسبه کند.

بهترین عملکرد در ارائه تسهیلات را داشتیم

ضرغامی با اشاره به اینکه اعتبار گردشگری در کشور ۵۰ میلیارد تومان است و مسلماً این رقم کفایت نمی‌کند و کشور اعتباری برای توسعه زیرساخت‌ها ندارد، گفت: به جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز به سراغ مجوزها و تسهیلات می‌رویم که وزارتخانه بهترین عملکرد را داشته و امروز وزارتخانه برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ سقف ندارد. در استان مرکزی نیز سرمایه‌گذاری که بخواهد صورت گیرد امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری هماهنگی دستگاه‌های مختلف نیاز است که البته همکاری‌ها را شاهد هستیم و درصدد تقویت آن هستیم. در بحث مالیات ارزش افزوده هتلداران نیز در تلاش و مذاکره هستیم.

ضرغامی ادامه داد: معاونت گردشگری با سازمان امور مالیاتی جلسه داشت و تفاهم شد که مالیات در حوزه گردشگری یکسان‌سازی شود و در حدی که لازم است، مالیات اخذ شود. همچنین در شورای اقتصاد کشور نیز به دلیل کرونا معافیت‌های مالیاتی به مدت دو سال تمدید شد و در حوزه مالیات پیگیر انجام کارهای مختلف هستیم.

دولت برای حل مشکلات مصمم است

وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: دولت سیزدهم به صورت کامل در تلاش است، رئیس جمهوری به مباحث حوزه گردشگری واقف است. کشور درگیر مشکلاتی است، برخی موارد همچون تأمین نیازهای اولیه مردم در شرایط حساس و اولویت قرار دارد و امید است که به سرعت از این شرایط عبور کنیم و اگر گردشگری که امروز بیمار است از روی تخت بلند شود حال بسیاری را خوب می‌کند.

ضرغامی اظهار کرد: در جهت حل مسائل به سمت جلو حرکت می‌کنیم و امیدواریم توسعه گردشگری را به زودی شاهد باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ