۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آذربایجان شرقی/ عدم دسترسی به شبکه‌های ارتباطی در مناطق مرزی

اقتصاد ایران: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت توسعه شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی، خواستار همکاری وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات برای افزایش پوشش شبکه فیبر نوری و حل مشکلات چندین ساله این حوزه در استان شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم صبح امروز در دیدار معاون زیرساخت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در حوزه مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی با مشکلات جدی در استان مواجهیم، گفت: متاسفانه این مشکلات طی سالیان گذشته حل نشده و در این حوزه دچار عقب‌ماندگی هستیم.

وی، عدم دسترسی به شبکه‌های ارتباطی در برخی مناطق استان بویژه نقاط مرزی را ازجمله این مشکلات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در همه بخش‌های استان شاهد حرکت و جهش هستیم و بخش ارتباطات هم باید متناسب با این حرکت فعال شود.

خرّم اظهار داشت: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در استان در حال انجام است و باید زیرساخت لازم برای این سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم که رئیس جمهور در این زمینه دستورهای لازم را به وزرای مرتبط صادر کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه تبریز ترمینال ارتباطی در شمال‌غرب کشور است، افزود: تبریز می‌تواند یکی از مراکز داده کشور باشد و در این زمینه آماده هرگونه همکاری با وزارت ارتباطات هستیم.

معاون زیرساخت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم ایجاد ۴ مرکز داده با مشارکت بخش خصوصی در سطح کشور را ازجمله برنامه‌های این وزارتخانه در راستای توزیع محتوا و ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی اعلام کرد.

امیر محمدزاده لاجوردی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات بویژه توسعه شبکه ارتباطات ثابت و فیبر نوری، گفت: وزارت ارتباطات در این زمینه نقش تسهیل‌گری و راهبری دارد و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه تبریز در شمال‌غرب کشور، گفت: به صورت جدی پیگیر حل مشکلات این استان در حوزه مخابرات و زیرساخت‌های ارتباطی هستیم. 
پایان پیام/

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ