وکلا به‌عنوان فرشته عدالت به قوه قضاییه یاری می‌رسانند

اقتصاد ایران: تبریز-رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: وکیل به‌عنوان فرشته عدالت به قوه قضاییه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عبدلیان پور شامگاه پنجشنبه، ۱۰ آذر ماه، در همایش ملی لایحه برتر که در دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار کرد: بر روی مرکز وکلا و کارشناسان دادگستری آذربایجان شرقی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم و همیشه بر کمک‌ها و راهنمایی‌های آنها افتخار می‌کنیم و خداوند را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به این مجموعه بزرگ را به ما داده است.

وی با بیان اینکه در اتفاقات اخیر وکلا پای کار نظام بودند و به معنای واقعی خود را نشان دادند، ادامه داد:

راجع به پسری که در شیراز خانواده خود را از دست داد، بیش از ۱۰۰ پیام از وکلا آمد که حاضریم فرزند خانوادگی او را قبول کنیم یعنی در شرایط حساس و بزنگاه که افراد باید خود واقعی را نشان دهند، وکلا خود را نشان می‌دهند.

وی افزود: تعداد بسیاری از افراد دستگیر شدند اما یک وکیل هم بین آنها نداشتیم البته عزیزانی از کانون وکلا بودند که باید از آنها تشکر کنیم، در فرآیندی که بود به صورت طبیعی به سمت رشد و تعالی حرکت می‌کنند.

عبدلیان پور خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم وکلا باید در حد انقلاب اسلامی باشند، باید در این حد هم تلاش کنیم و یکی از آنها لایحه برتر است که در یک سال اخیر کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه وکیل به‌عنوان فرشته عدالت به قوه قضائیه کمک می‌کند، گفت: گاهی یک لایحه خوب روند پرونده را عوض می‌کند، در چند کمیته و موضوع تخصصی آن را تخصصی‌تر کردیم و به کمیته‌ها و زیر مجموعه‌ها لویح ارسال شد که حدود ۱۲۰ لایحه به دبیرخانه ارسال شد و بدون هیچ تعصبی آنها را پذیرفتیم و در بحث داوری هم تعصبی به خرج ندادیم، کارشناسی و بررسی کردیم و در آخر لوایح برتر انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: نظر وکلای ما به روحانیت که تدریس می‌کنند تغییر کرده است، خواسته تعدادی از وکلای ما است که آنها را دعوت کنیم و این خیر بزرگی است که جزو اساتید برتر قلمداد شدند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این رویداد آغازی بر کار بزرگ دیگری است و نمونه‌ی آن فراخوان نظرات کارشناسی برتر است که کارشناسانی هستند باید از آنها تشکر کنیم، نظرات آنها واقعاً علمی است و تمام جوانب امر را بررسی می‌کنند.

وی یادآور شد: وکالت تخصصی هم در مرکز ما انجام شد و در هفت دپارتمان صورت گرفت و کلاس‌های آن را برگزار کردیم که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک وکالت به سمت و سوی تخصصی برود و در آینده‌ای بسیار نزدیک اولین گروه گواهی خود را بگیرد.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم مجموعه وکلا مستحکم‌تر از گذشته به سمت هدف خود و آن چیزی که ریاست قوه تعیین کرده بودند پیش بروند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ