۸۹ تُن چوب و زغال جنگلی قاچاق در اصفهان کشف شد

اقتصاد ایران: اصفهان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از کشف و ضبط ۷۷ تن چوب و ۱۲ تن زغال بلوط قاچاق در ۹ ماهه سال جاری خبرداد.‌

سرهنگ علیرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷ تُن چوب و ۱۲ تُن زغال جنگلی قاچاق در استان اصفهان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه چوب‌های بلوط از استان‌های همجوار زاگرسی چون کهگیلویه بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به اصفهان قاچاق می‌شود، اضافه کرد: تاکنون برای ۶۹ متخلف در زمینه قاچاق چوب در مراجع قضائی استان پرونده تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی در مقایسه با سال قبل کاهش چشمگیری داشت، خاطرنشان کرد: طی هفت فقره حریق، ۷.۵ هکتار از مراتع استان و در یک مورد ۲.۸ هکتار از جنگل‌های دست کاشت اصفهان در سال جاری در آتش سوخت در حالی که سال گذشته در مدت مشابه طی ۴۱ فقره آتش سوزی ۱۸۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی استان طعمه حریق شد.

سرهنگ طاهری اضافه کرد: نبود بارش و البته فرهنگسازی در جامعه بر کاهش ۹۰ درصدی وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های استان اصفهان در یکسال اخیر تأثیر داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ارزش زیست محیطی درختان و جنگل‌ها فراتر از اعداد و ارقام است که برای تخریب آنها بتوان جریمه تعیین کرد، افزود: ورود به جنگل‌های دست کاشت و بلوط و قطع درختان ممنوع بوده و احکام سنگینی در انتظار متخلفان و سوداگران طبیعت است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: جنگل‌ها سرمایه ملی و عام المنفعه است و از مردم تقاضا می‌کنیم در حفظ محیط‌زیست و میراث طبیعی کشورمان کمک کنند و هرگونه تخلف مانند قطع درختان، قاچاق، تخریب و تصرف و آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و اراضی ملی را از طریق سامانه ۱۳۹ و یا تماس با ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

سرهنگ طاهری با اشاره به کم شدن سرقت خاک از شرق اصفهان، ابراز داشت: با تدابیری که در این زمینه شد به تازگی افرادی که قصد برداشت و حمل خاک دارند، فعالیت آنها تحت نظارت و کنترل صورت می‌گیرد و در صورت دریافت مجوز امکان برداشت خاک دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه استحفاظی منابع طبیعی استان اصفهان برای حراست و حفاظت از عرصه‌های طبیعی نیاز به تأمین نیروی کافی است در حالی که یگان حفاظت با کمبود نیرو مواجه بوده و ضرورت دارد که مسئولان استان در این باره چاره اندیشی کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ