اسیر فیک نیوز نشوید؛ تصویر فاش‌شده از گوشی هواوی کریس رونالدو جعلی است

اقتصاد ایران: عکسی از رونالدو در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که فوتبالیست سرشناس پرتغالی را با یکی از گوشی‌های هواوی نشان می‌دهد؛ بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد این عکس جعلی است.

در اینترنتی که ۶۰ درصد مطالبش تکراری‌اند، تعداد خبرهای جعلی به بیشترین حد ممکن رسیده است. گاهی اوقات خبرهای جعلی در قالب متن, ادعاهای عجیب‌و‌غریب مطرح می‌کنند، گاهی اوقات فناوری دیپ‌فیک وارد معادله می‌شود و گاهی اوقات افرادی که به‌دنبال دیده شدن هستند، با بهره‌گیری از نرم‌افزار فتوشاپ، سعی می‌کنند تصویری پرحاشیه بسازند.

به گزارش زومیت، یک تصویر منتسب به کریستیانو رونالدو که نخستین بار توسط فردی چینی منتشر شد، او را در داخل خودروی شخصی‌اش با گوشی هواوی نشان می‌دهد. رونالدو در این تصویر، Huawei Mate RS Porsche Design 2018 را روی داشبورد خودروی خود که ظاهراً بنتلی کانتیننتال جی‌تی است قرار داده.

عکس جعلی رونالدو در خودرو بنتلی در حال استفاده از گوشی هواوی

رونالدو می‌داند پاپاراتزی‌ها همواره در محل‌های عمومی از او عکس می‌گیرند. منطقی نیست که این بازیکن سرشناس گوشی هوشمند شناخته‌شده‌ای را روی داشبورد خودرویش قرار دهد، جایی که به‌راحتی قابل‌رؤیت است.

مقاله‌های مرتبط:
  • بهترین گوشی های موبایل بازار ایران
  • بهترین گوشی‌های 2022؛ معرفی از نظر باتری، قدرت پردازشی و دوربین

رونالدو هم‌اکنون در کمپ تیم ملی پرتغال در قطر حضور دارد و بعید است اجازه‌ پیدا کند که به تنهایی از کمپ خارج شود. مورد دیگر این‌که ویژگی‌های ظاهری رونالدو در تصویر فاش‌شده با آخرین تصاویری که از او در جریان مسابقات جام جهانی ثبت شده است هم‌خوانی ندارد.

واضح‌ترین نکته برای جعلی خواندن تصویر موردبحث این است که رنگ سوژه‌ی اصلی با سایر نقاط تصویر تفاوت قابل‌توجهی دارد. با کمی دقت در تصویر می‌توانید متوجه شوید که به‌شکل ناشیانه‌ای با فتوشاپ طراحی شده است.

شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مبتنی‌بر اینترنت فرصتی بی‌نظیر برای کسانی هستند که می‌خواهند به هر قیمتی دیده شوند. به هنگام دیدن اخبار جنجالی، تفکر انتقادی خود را حفظ کنید تا اسیر فیک نیوز نشوید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ