راهبردهای کلان و چرخش آفرین در برنامه هفتم توسعه مورد توجه است

اقتصاد ایران: ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه راهبردهای کلان و چرخش تحول آفرین مورد توجه قرار گرفته است، گفت: توجه خاصی به مسئله محوری در آن شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرج الله فتح الله پور صبح چهارشنبه در جلسه تدوین برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با اظهار اینکه در تدوین برنامه باید بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری و اولویت‌های ترسیم شده مورد توجه قرار گیرد، افزود: دستگاه‌های مختلف باید در تدوین این برنامه مشارکت داشته باشند.

وی با عنوان اینکه رویکرد برنامه هفتم توسعه، برنامه محوری و حل مسائل کلیدی خواهد بود، گفت: سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری بندهای مختلف ابلاغ شده است و پیشرفت مبتنی بر عدالت از مهمترین رویکردها است.

وی با بیان اینکه هدف آرمانی برنامه توسعه هفتم پیشرفت اقتصادی مبتنی بر عدالت است، گفت: برای تحقق آن اهدافی نظیر رشد اقتصادی، کاهش تورم، اعتلای فرهنگ عمومی و اجتماعی و افزایش اشتغال مدنظر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران یادآور شد: در برنامه هفتم توسعه، راهبردهای کلان و چرخش‌های تحول آفرین مورد توجه قرار گرفت و همه بخش‌ها باید از این راهبردها تبعیت کنند.

فتح الله پور ادامه داد: از جمله راهبردهای تدوین شده در سند تحول مردمی، ارتقای بهره وری از طریق رانت زدایی، ارتقای سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی و تعاونی و افزایش سرمایه گذاری خارجی، ایجاد فرصت‌های برابر برای فعالان اقتصادی، تعامل با کشورهای هدف و منطقه و توسعه صادرات غیرنفتی است.

وی یادآور شد: حذف نهادهای ناکارآمد، ارتقای مدیریت سرمایه انسانی و ارتقای عدالت سرزمینی و توجه به آمایش از دیگر راهبردها و چرخش‌های تحول آفرین به شمار می‌رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، مسئله محوری و توجه به موضوعات کلیدی را محوریت برنامه هفتم توسعه ذکر کرد و افزود: صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی به عنوان چالش در این برنامه مدنظر قرار گرفت و بهبود فضای کسب و کار، حکمرانی یکپارچه آب، مسکن، انرژی، اقتصاد دیجیتال و دریامحور از دیگر موضوعات کلیدی در این برنامه به شمار می‌رود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ