پرداخت ۱۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ماده ۱۸ در کرمان/ گلایه از عدم همکاری بانک‌های خصوصی

اقتصاد ایران: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: میزان پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی سیستم بانکی ۱۳۰۰ میلیارد تومان بود که در این زمینه همکاری خوبی داشته‌اند، اما بانک‌های خصوصی خیلی در استان خیلی پای کار نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صادق سلطانی امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی در استان با اعضای اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: حدود هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان سهم تسهیلات استان از تبصره ۱۸ است که نسبت به سهم ناخالص کشور سهم استان در این زمینه مناسب بود و به‌دنبال این بودیم که این سهم جذب شود و ریالی از اعتباراتی که به استان اختصاص یافته برگشت داده نشود. 

سلطانی با اشاره به اینکه یکی از استان‌های کشور هستیم که جلسات تبصره ۱۸ را برگزار کرده‌ایم،‌ گفت: تسهیلات تبصره ماده ۱۸ به برخی از واحدها تولیدی برای سرمایه ثابت و گردش پرداخت شد و اگر این تسهیلات الان پرداخت نشده بود دچار مشکلات زیادی بودیم. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان کرد: میزان پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی سیستم بانکی ۱۳۰۰میلیارد تومان بود که در این زمینه همکاری خوبی داشته‌اند، اما بانک‌های خصوصی خیلی در استان خیلی پای کار نیستند و این تنها مربوط به استان کرمان نیست بلکه در کشور این مسأله وجود دارد و ما مشکلاتی که با بانک‌های خصوصی داریم، یکی در زمینه نسبت مصارف به منافع آنها در استان است که اصلأ از سوی بانک‌های خصوصی رعایت نشده و حداقل ۵۰ درصد منابع خود را در استان هزینه نکردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی استان مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است، افزود: درخواست داریم مقررات مزاحم را با کمک اتاق بازرگانی احصا کنیم و برای هیئت مقررات‌زدایی برای اصلاح بفرستیم.

سلطانی‌ خاطرنشان کرد: ظرفیت مقررات‌زدایی یک ظرفیت بسیار خوب در کشور است و استان کرمان باید از آن استفاده کند.

وی عنوان کرد: صدور مجوزها تغییرات اساسی داشته و اکنون صدور مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور انجام می‌شود و هنوز دو، تا سه دستگاه پای کار نیامده‌اند. ما به نسبت استان‌های دیگر کشور در این زمینه رتبه پایین‌تر داریم و این می‌تواند به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه از ۱۰ هزار و ۹۸۱ مورد درخواست مجوز، ۱۱۳۴ درخواست تایید شده است، تاکید کرد: تعداد پیشنهادات ارسالی به دفاتر هیات‌های مقررات‌زدایی در هشت‌ماه سال جاری ۱۲ مورد بوده است.

سلطانی‌ با بیان اینکه ۹۱ فرصت سرمایه‌گذاری استان در سامانه اطلس بارگذاری شده است، گفت: در سامانه اطلس طرح‌های پیشنهادی به دو گروه فرصت‌ها و پتانسیل تفکیک شده‌اند و استان کرمان فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را به‌روز در این سایت گذاشته شده است.

پایان پیام/80018/ب

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ