کمبود پرستار در استان بوشهر/ ۷۲ درصد نیروها زن هستند

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ۷۲ درصد پرستاران استان زن هستند گفت: استان بوشهر کمبود پرستار دارد که باید زمینه جذب نیروهای جدید در این حوزه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد یزدان‌پناه صبح سه‌شنبه در دیدار پرستاران با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در بیمارستان‌های دانشگاهی استان بوشهر ۲ هزار و ۲۰۰ پرستار مشغول به فعالیت هستند که هزار و ۷۲ تخت فعال را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰۰ پرستار در مراکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این پرستاران ۵۵ مرکز را تحت پوشش قرار می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کادر پرستاری و مامایی بیمارستان‌های غیردانشگاهی استان نیز ۸۳۰ نفر است که ۵۱۰ تخت را تخت پوشش دارند.

وی تاکید کرد: برای اولین بار پس از ۱۵ سال کارانه خدمات پرستاری به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی مبلغ هشت میلیارد تومان برای سه ماهه اول پرداخت شد و به زودی کارانه مربوط به ۲ ماه دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

۷۲ درصد پرستاران زن هستند

یزدان پناه از برنامه ریزی برای تقدیر از پرستاران خبر داد و اضافه کرد: منتخبین کشوری و استانی در مراسم و برنامه‌های جداگانه‌ای تقدیر خواهند شد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به استاندارد کشوری در نسبت پرستار به تخت باید ۱۵۰ پرستار، ۴۷ نفر نیروی اتاق عمل، ۲۵ نفر هوشبری و ۱۲۵ نفر کمک پرستار نیاز داریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه نسبت پرستار مرد به زن در استان بوشهر ۲۸ درصد مرد و ۷۲ درصد زن است ادامه داد: رسیدن به وضعیت استاندارد نیازمند ۶۳۰ نفر کادر پرستاری نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه با نرم کشوری نسبت تخت به پرستار فاصله داریم افزود: انتظار دارمی نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر در این زمینه صورت گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ