زنجان دهمین استان در حوزه سالمندی است

اقتصاد ایران: زنجان-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: زنجان در تعداد جمعیت سالمند دهمین استان کشور است و باید برای جوانی جمعیت برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رفیعی، ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان در حوزه سالمندی رتبه دهم کشور را دارد و باید برای جلوگیری از آسیب‌های پیری جمعیت برنامه‌ریزی صحیح و عملکرد مناسبی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تأکید بر تسریع و تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ازدواج ابراز کرد: فعالیت بانک‌ها در این زمینه نسبت به گذشته بهتر شده اما نارضایتی از طرف مردم زیاد است و نباید این پیام را به جوانان بدهیم که تسهیل ازدواج یک شعار است.

رفیعی به امیدآفرینی در جامعه به‌ویژه برای قشر جوان تأکید کرد و گفت: عملکرد برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات ضعیف بود و همه دستگاه‌ها و نهادها باید بر پایه سیاست‌های کشور تکالیف خود را انجام دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تشکیل شده و امور مربوط به حوزه جمعیت را پیگیری و ابلاغ می‌کند.

فائزه موسوی عنوان کرد: نشست‌های توان‌افزایی برای تربیت کنشگران حوزه خانواده برگزار شده است و دیدارهایی با ماماها و پزشکان در راستای شناخت ظرفیت‌های جامعه برای فرزندآوری انجام شده است.

وی برگزاری نشست‌هایی با کمک هیئت‌های اندیشه‌ورز و به‌کارگیری ظرفیت‌های موسسات خیریه را از دیگر اقدامات برای شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد در موضوع جوانی جمعیت برشمرد و افزود: تلاش داریم تا ظرفیت بخش‌های مختلف را شناسایی و از آن‌ها برای توسعه فرزنداوری در جامعه استفاده کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مذاکرات با راه و شهرسازی برای تأمین مسکن خانواده‌های دارای فرزند 4 قلو انجام شده و این خانواده‌ها در حال دریافت مسکن هستند. البته در ارائه تسهیلات به خانواده‌های دارای سه فرزند با تعارض قوانین مواجه هستیم که این موضوع باید برطرف شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به اقدامات انجام شده در راستای بوم‌کاوی برای تهیه آمار مربوط به فرزندآوری و نرخ رشد جمعیت اشاره کرد و گفت: نرخ باوروی اکنون کمتر از 2 و در حدود 1.6 است و نشان می‌دهد مسئولان به عنوان یک دغدغه جدی به موضوع فرزندآوری نگاه نمی‌کنند.

موسوی تأکید کرد: فرزندآوری یک بحث فرهنگی است و باید این دغدغه ابتدا در ذهن مسئولان ایجاد و سپس در جامعه برای مردم تبیین شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ