ضعف در حوزه اعتبارات فرهنگی/تلاش‌ برای تقویت فرهنگ

اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بابیان اینکه بسیاری از آسیب‌های امروز به دلیل کم توجهی به حوزه فرهنگ رخ داده است، گفت: اعتبارات فرهنگی ضعیف است و باید به آن توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر مرجعیت فرهنگی و پاسخگویی از دستگاهی خواسته می‌شود قطعاً نیاز است در حوزه اعتبارات نیز توجه ویژه به آن دستگاه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های امروز به دلیل خلأ های فرهنگی و کم توجهی به این حوزه بوده است، عنوان کرد: حوزه فرهنگ طی سال‌های گذشته مظلوم بوده و کمترین اعتبارات را داشته است اما با نگاه دولت سیزدهم و تلاش‌های استاندار جهادی خراسان جنوبی تلاش‌ها در جهت توجه به این حوزه را شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ نیازمند توجه بیشتر و مؤثرتر است، بیان داشت: با وجود مشکلات اعتباری نهایت سعی مسئولان برای توجه به این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته به زیر ساخت‌های حوزه فرهنگ در استان کم توجهی شده است، عنوان کرد: بسیاری از مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان نیمه تمام مانده است.

فرخنده با تاکید بر اینکه در بودجه‌های محرومیت زدایی صرفاً نباید نگاه‌ها به عرصه سخت افزاری باشد، بیان داشت: محرومیت‌های فرهنگی نیز باید در اختصاص اعتبارات محرومیت زدایی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری تنها سه عنوان برنامه فرهنگی و هنری در استان بیش از دو میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، تصریح کرد: در دولتی از جنس تحول باید در راستای تقویت دستگاه‌های فرهنگی تحول ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر محل رجوع برنامه‌های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد است در اعتبارات هم باید نگاه ویژه به این دستگاه باشد.

وی بیان داشت: استاندار خراسان جنوبی با نگاه ویژه به این حوزه قول مساعد برای تأمین اعتبار نمایشگاه منطقه‌ای کتاب، جشنواره ملی تالاب کجی نمکزار و جشنواره تئاتر را داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ