خبر خوب| چشم‌مان روشن از این همه اقتدار زنانه/ کودکان سرطانی درمان می‌شوند

اقتصاد ایران: سلام؛ ما اینجاییم؛ درست مثل همیشه. اینجاییم تا برایتان از خوبی هایی بگوییم که می دانیم برای شنیدنش لحظه شماری می کنید و چشم دوخته اید به کلماتی که می آیند تا نوازشگر چشمان خوش بینتان باشند. خبرخوب امروزمان بسته رنگارنگی است از اخباری متنوع که حتما به دلتان می نشیند؛ از موفقیت دانشمندان ایرانی و درمان کودکان سرطانی گرفته تا اقتدار زنان ورزشکار و خبرهای خوبی از تولید و خدمت؛ پس همین جا با ما بمانید.

گروه خبر خوب:  نقطه سر خط؛ همه ما به خصوص آن هایی که دستی بر قلم دارند به خوبی می دانند که هرنقطه ای به معنای پایان نیست و بعضی نقطه ها می آیند تا آغازگر پیام های مهمتری باشند از قصه ای که پایانش خوش است و ما را به سرمنزل مقصود می رساند؛ پس بیایید نقطه های زودگذر زندگی را بشناسیم و اگر توقفی هرچند اجباری شامل حالمان شد، آن را بهانه ای بدانیم برای تمرین ایستادگی و صبوری تا رسیدن به سرخطی دوباره و آغازی مقتدرانه!چه بساکه این نیز محصول همان نگاه خوش بینانه ای است که مدت هاست آن را با هم تمرین کرده ایم و حالا دیگر با هر بادی به لرزه نمی افتیم و قد علم می کنیم برای روزهای آفتابی. سلام؛ ما اینجاییم؛ درست مثل همیشه. اینجاییم تا برایتان از خوبی هایی بگوییم که می دانیم برای شنیدنش لحظه شماری می کنید و چشم دوخته اید به کلماتی که می آیند تا نوازشگر چشمان خوش بینتان باشند. خبرخوب امروزمان بسته رنگارنگی است از اخباری متنوع که حتما به دلتان می نشیند؛ از موفقیت دانشمندان ایرانی و درمان کودکان سرطانی گرفته تا اقتدار زنان ورزشکار و خبرهای خوبی از تولید و خدمت؛ پس همین جا با ما بمانید.

روزهای خوش در انتظار کودکان سرطانی

چه چیز بهتر از اینکه امروزمان را با یک خبرخوب حیات بخش آغاز کنیم و پیک خوش خبری باشیم برای همه خانواده هایی که با کودکی سرطانی دست و پنجه نرم می کنند و آرزویی ندارند جز گشایش راهی برای درمان. باید بگوییم که دانشمندان و محققان ایرانی پس از 7 سال تلاش بی وقفه، مثل همیشه گل کاشتند و با یاری خدا توانستند به فناوری پیشرفته درمان سرطان «کارتی سل تراپی» دست یابند که به همین سبب نیز فاز اول ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان در مرکز طبی کودکان افتتاح شد تا ایران به عنوان سومین کشور صاحب این فناوری، کار خود را در این زمینه آغاز کند. اما تکمیل کننده این خبر خوب که می تواند قوت قلبی برای خانواده ها باشد، این است که فناوری ژن درمانی در شهریورماه امسال بر روی آرمان قاسمی کودک 5 ساله مبتلا به سرطان خون آزمایش شده و موفقیت آمیز هم بوده است. این درحالی است که آرمان پیش از این، تمام روش های درمانی را طی 3 سال تجربه کرده بود و درحالیکه پزشکان به روش های مرسوم امید نداشتند، ژن درمانی توانست سلامت را به او بازگرداند. می دانیم که که از این خبر حسابی خوشحال شدید، پس یادتان نرود که دعای خیرتان را بدرقه راه این دانشمندان افتخارآفرین و البته کودکانی کنید که برای زندگی می جنگند.

شیرزنان ایران، قهرمانی تان مبارک

اقتدار شیرزنان ایرانی تمامی ندارد؛ وقتی این را می گوییم قطعا به گفته خود ایمان داریم و دست مان پر از خبرهای مسرت بخشی است که دلتان را شاد می کند. خبرخوب مان از زنان مقتدر کشور این است که خانم های تکواندوکار نظامی ایران، در مسابقات تکواندوی نظامیان جهان(سیزم) خوش درخشیدند و برای نخستین بار توانستند عنوان قهرمانی این مسابقات را با ارمغان 4 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز، به نام ایران ثبت کنند تا به همه دنیا نشان دهند که وصله ای به نام محدودیت و ممنوعیت به زنان ایران نمی چسبد و راه برای نام آوری باز است. صبرکنید! هنوز خبرمان تمام نشده؛ حالا که حرف از مدال طلا و اهتزاز پرچم ایران به میان آمده، بگذارید این را هم بگوییم که آناهیتا زاهدی فر دخترجوان شطرنج باز کشورمان نیز در مسابقات جوانان آسیا خوش درخشید و با کسب مدال طلا رپید، کلکسیون مدال های زنان مان را زیباتر از زیبا کرد.

چشم مان روشن از این اقتدار زنانه 

وقتی هر لحظه خبرهایی خوش از موفقیت های زنان ایران زمین، گوش مان را نوازش می دهد، بیشتر و بیشتر مفهوم شعار زن، زندگی، آزادی را درک می کنیم و دست مریزاد می گوییم به زنانی که مقتدرانه می جنگندند تا ابعاد واقعی این شعار را برایمان معنا کنند. نمی دانم چه حکایتی است اما در این روزهایی که خیلی ها شمشیر از رو بسته اند تا امیدهایمان را ناامید کنند و میان ملت و قهرمانان مان فاصله بیندازند، خداوند حسابی هوایمان را دارد و طوری همه چیز را ماهرانه کنار هم می چیند که فاصله ها رنگ می بازند و فریاد شادی مان در همه دنیا می پیچید. بله بازهم برایتان خبری از یک افتخار ملی داریم که این بار، دختران هندبال کشورمان خالق آن هستند. دخترانی که با عزمی راسخ راهی مسابقات آسیایی کره جنوبی شدند و آنچنان مقتدرانه به میدان رفتند که در همین مرحله مقدماتی توانستند جواز مسابقات قهرمانی جهان را برای ایران به ارمغان آورند. این دختران باغیرت، با 3 پیروزی متوالی برابر هند، ازبکستان و استرالیا، هم به جمع 4 تیم برتر این مسابقات راه یافتند و هم حضورشان در مسابقات قهرمانی جهان را قطعی کردند. بچه ها ما به وجودتان می بالیم و از راه دور دعاگویتان هستیم.

بازگشت 860 واحد صنعتی به چرخه تولید

خبرهایی از جنس تولید و توسعه، گرچه ما را به سبب رشد صنعتی کشور خوشحال می کند اما قطعا یکی از مهمترین دلیل خوشحالی مان، فرصتی است که برای اشتغال شمار زیادی از هموطنان فراهم می شود و اوضاع زندگی شان روبه بهبود می رود. خبری که می خواهیم برایتان بگوییم، نویدبخش همین اتفاق است؛ قالیباف سخنگوی وزارت صمت خبرداده «در 8 ماه نخست امسال، 860 واحد صنعتی غیرفعال به پرخه تولید بازگشته اند که با احیای هر بنگاه صنعتی، 17 شغل ایجاد شده است.» این خبر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که شرایط برای حمایت از همه تولیدکنندگان و کارآفرینان خرد فراهم شود تا آن ها نیز با رونق کسب و کارشان بتوانند تحولی در تولیدات و البته اقتصاد کشور ایجاد کرده و ارمغان آور اتفاقاتی خوب باشند.

خدمتی به نفع معلولان

این را قبول داریم که بسیاری از فضاهای شهری ما مناسب با اوضاع و احوال معلولان نیست و متولیان امر باید نسبت به این مساله دقت نظر بیشتری داشته باشند اما با این حال قرار هم نیست فقط روی نداشته هایمان زوم کنیم و کارهای خوبی که به نفع معلولان انجام می شود را نبینیم. طبق اخبار دریافتی، قرار است تمام بوستان های شمال تهران برای استفاده معلولان مناسب سازی شوند که خوشبختانه کارهای عملیاتی آغاز شده و درحال حاضر نیز 5 بوستان قلمستان، مروارید(هاشمی)، صنوبر، دامپزشکی و باغ فردوس، به مرحله بهره برداری رسیده اند. نصب لوازم ورزشی و نیمکت های ویژه معلولان و همچنین فضاسازی محیطی، بخشی از اقدامات صورت گرفته در این بوستان ها هستند و معلولان عزیز می توانند با خیال راحت به این پارک ها رفت و آمد کنند. خداراشکر که شما هم به اندازه خود معلولان از این خبر خوشحال شدید و حال آن ها را درک می کنید. اصلا به خاطر همین محبت بی چون و چراست که بیت معروف «بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش زیک پیکرند» معنا پیدا می کند و می شود وصف حالی ایرانی ها. 

خدا با ماست 

در بخشی از آیه 40 سوره توبه می خوانیم:«لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا اندوهگین‌ نباش‌ که‌ خدا با ماست» این آیه به پناهنده شدن رسول اکرم(ص) و ابوبکر صدیق در غار ثور اشاره دارد. روایت است زمانی که این دو در غار ثور به سر می بردند، ابوبکر از اینکه مبادا کفار آنها را بیابند و درخت اسلام به ثمره نرسد، ناراحت و محزون بود اما درچنین شرایطی حضرت رسول با امید به یاری خداوند، خطاب به ابوبکر فرمودند: «لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا اندوهگین‌ نباش‌ که‌ خدا با ماست». بله خدا با ماست! بدون شک همه ما در دورانی از زندگی، روزهای سختی را تجربه کرده و درحالی که دستانمان از همه جا کوتاه بوده، به دنبال ریسمانی گشته ایم برای نجات از بحران ها و دشواری ها؛ اما دقت کرده اید که در چنین شرایطی همین جمله چند کلمه ای، معجزه زندگی مان شده و تمام سختی هایمان طوری رنگ باخته که خودمان هم از چگونگی رنگ باختنش سردرنیاورده ایم؟ احتمالا معجزه ایمان همین است، ایمان به پروردگاری که با ماست و اگر این را باور کنیم، حتما گشایش ها اتفاق می افتد... 

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.
منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ