رقابت ۶ گروه در جشنواره تئاتر استان یزد

اقتصاد ایران: یزد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره ۶ گروه نمایشی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان عابدی، روز یکشنبه در نشست خبری سی و دومین جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به اینکه ۱۱ گروه نمایشی برای شرکت در این دوره از جشنواره ثبت نام کردند، اظهار داشت: هفت نمایش از یزد، دو نمایش از بافق، یک نمایش از مهریز و یک نمایش از میبد در این دوره اعلام آمادگی کردند که هشت اثر توسط هیئت انتخاب به بخش رقابت این جشنواره معرفی شدند.

وی با بیان اینکه هیئت انتخاب شامل محمد محمدسیفی، مهدی پرنیان و اصغر گروسی است، افزود: دو گروه به دلایل مختلف از این دوره از رقابت ها انصراف دادند که در نهایت شش اثر در جشنواره با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

عابدی، داوران این جشنواره را نیز جلیل رفیعی، محمدرضا امیرخانی و مسلم قاسمی اعلام کرد و گفت: داوران در طول دو روز برگزاری جشنواره، آثار راه یافته به بخش رقابت ها را داوری خواهند کرد.

سالن نمایش و پلاتوهای تمرینی مجتمع امام علی (ع) نیمه کاره رها شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد کمبود سالن نمایش برای تمرین و اجرا اظهار داشت: در شهر یزد سه سالن تئاتر وجود دارد که یکی در کتابخانه شرف الدین علی و دو سالن نیز در تالار مرکزی یزد است که این تعداد سالن بی شک برای یزد کافی نیست.

وی عنوان کرد: تالار مرکزی در آستانه بهره برداری است و اگر این اتفاق بیفتد، یکی از مجهزترین سالن های تئاتر کشور با ظرفیت ۷۰۰ نفر به ظرفیت سالن های یزد اضافه می شود.

عابدی ادامه داد: یک سالن دیگر نیز در مجتمع امام علی (ع) در دست احداث است اما به رغم گذشت چندین سال از احداث این مجتمع، هنوز برخی از فضاهای آن از جمله سالن نمایش، نیمه کاره است ضمن اینکه چند پلاتوی تمرینی نیز در این مجتمع در نظر گرفته شده که این سالن ها هم نیمه کاره رها شده و نتوانسته نیازهای هنرمندان این عرصه را تامین کند.

پیگیرد قانونی رفتارهای ناجوانمردانه علیه هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به دنبال ناآرامی ها و اغتشاشات، عده ای هنرمندان و فعالیت هنری آنها را هم در سطح کشور و هم در استان یزد تحت فشار قرار داده اند، اظهار داشت: هنرمندان معیشت خود را از راه هنر می گذرانند و در شرایطی که دو سال از کرونا آسیب جدی دیدند، اکنون نیز تحت فشارهای عده ای قرار گرفته اند که به نشانه اعتراض، فعالیت هنری خود را متوقف کنند.

عابدی تصریح کرد: این رفتار یک رفتار ناجوانمردانه است و توسط اداره ارشاد استان یزد، پیگیرد قانونی خواهد شد.

وی تاکید کرد: این فضا باید شکسته شود و خود هنرمندان نباید اجازه دهند که فشار برنامه ریزی شده، آنها را از فعالیت بازدارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ