جهش تولید در ۲۸۰هزار هکتاراراضی کشاورزی آذربایجان غربی اجرامی شود

اقتصاد ایران: ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای طرح جهش تولید در ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی ظهر شنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان برای سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اظهار کرد: برای مناطق با بارندگی بیش از ۲۵۰ میلی متر با برنامه ریزی مناسب، می‌توان اجرای طرح را مدیریت کرد و به نتایج قابل قبولی دست یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پایداری تولید محصولات کشاورزی مخصوصاً گندم در سطح استان باید مد نظر قرار گیرد که اجرای طرح جهش تولید دیم‌زارها نیز دست یابی به ارتقای تولید را تسریع می‌کند.

کرامتی تصریح کرد: افزایش آموزش‌های ترویجی، رعایت زمان کشت، اجرای خاکورزی حفاظتی، توزیع به موقع بذر و کود از مواردی است که باید با اهتمام ویژه ای در راستای اجرای این طرح و تاکید رهبر معظم انقلاب برای تأمین امنیت غذایی اجرا و عملیاتی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته تاکنون، گفت: طرح جهش تولید در دیم زارها در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می‌شود که تا کنون در بیش از ۷۰ درصد مزارع به مساحت ۱۷۵ هزار هکتار زیر کشت پاییزه محصولات دیم رفته است و روند کشت همچنان ادامه دارد.

جعفر وحدت خاطر نشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

وی اضافه کرد: این طرح در ۱۸ شهرستان استان به جز چهاربرج اجرا می‌شود و از مجموع ۲۸۰ هزار هکتار از سطح ابلاغی اجرای طرح، ۱۵۱ هزار هکتار مربوط به گندم، ۵۶ هزار هکتار جو، ۱۸ هزار هکتار نخود، ۱۰ هزار هکتار عدس، ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار گلرنگ، ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار کاملینا و سایر دانه‌های روغنی، ۱۴ هزار هکتار علوفه دیم اعم از خلر و ماشک و ۳ هزار هکتار گیاهان دارویی است.

در ادامه این جلسه به بررسی مشکلات موجود در اجرای این طرح در سطح شهرستانهای خوی و چالدران پرداخت شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ