جشنواره استانی تئاتر قم با اجرای ۸ اثر برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: قم- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم با اجرای ۸ اثر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر علی عموزاده ظهر شنبه در نشست خبری جشنواره استانی تئاتر قم که در سالن جلسات تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد اظهار داشت: بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر قم با اجرای ۸ اثر از روز دوشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: دبیرخانه جشنواره بیست و سوم روزهای پایانی تیر ماه امسال در قم تشکیل شد و دبیری جشنواره نیز به اصغر نوبخت از فعالان تئاتر قم سپرده شده و دبیرخانه آن نیز در تالار فرهنگ و هنر قم مستقر شد.

وی با اشاره به اینکه در پاسخ به اولین فراخوان ارائه شده، ۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد گفت: هیئت بازخوان ابتدا ۲۶ اثر را انتخاب کرد و در ادامه صاحبان ۱۸ اثر نمایشی برای حضور در جشنواره کار خود را شروع کردند.

وی ادامه داد: با انتخاب هیأت انتخاب جشنواره بیست و سوم تئاتر استانی قم در نهایت ۸ کار مورد انتخاب قرار گرفت و برای اجرای عمومی برگزیده شده و این ۸ اثر تا پیش از جشنواره به اجرای عمومی پرداختند.

برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم از ۷ تا ۱۱ آذرماه

عموزاده با اشاره به اینکه جشنواره استانی تئاتر قم از دوشنبه هفتم آذرماه جاری تا جمعه یازدهم آذر برگزار می‌شود گفت: در هر روز از برگزاری جشنواره شاهد اجرای ۲ اثر روی صحنه خواهیم بود و پس از انتخاب هیئت داوران، ۲ اثر برای اجرا در جشنواره ملی تئاتر ایران انتخاب خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به بخش خیابانی جشنواره تئاتر قم نیز اشاره کرد و افزود: ۹ اثر خود را نامزد حضور در جشنواره استانی تئاتر کردند که در نهایت ۴ اثر خیابانی برای اجرا انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در بخش مسابقه نمایش‌های سه دقیقه‌ای ۶ کار به روی صحنه می‌رود ابراز داشت: هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ و طی روزهای برگزاری جشنواره جلسه نقد با اجرای عرفان پهلوانیان برای بررسی کارهای ارائه شده برگزار می‌شود.

عموزاده گفت: به منظور توسعه هنر نمایش در استان قم، پیش از پایان سال جاری ۲ پلاتو نمایش در تالار فرهنگ و هنر قم افتتاح خواهد شد و در شهرستان‌های کهک و جعفریه و شهرک پردیسان نیازمند پلاتو هستیم.

کرونا لطمه بزرگی به تئاتر قم زد

در ادامه این نشست خبری دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر قم نیز گفت: طی سه سال اخیر هنرمندان تئاتر به خاطر کرونا مقداری از امور هنری عقب نشینی کردند و این مساله لطمه بزرگی به تئاتر قم زد و باید قدردان هنرمندان تئاتر قم باشیم که بعد از چند سال دوری از این هنر آثار خوبی را به جشنواره ارائه کرده اند.

اصغر نوبخت بیان کرد: تعداد هشت نمایش از هفتم آذر روی صحنه می‌روند ساعت آغاز اجراها ۱۵:۳۰ تا ۱۷ و۱۷:۳۰ تا ۱۹ خواهد بود.

وی اظهار داشت: داوران‌جشنواره نیز سید حسین فدایی حسین، محمود فرهنگ و فرهاد بشارتی هستند و اجراها در سالن تالار فرهنگ و هنر و سالن سبز و سالن شهید آوینی در بلوار جمهوری قم انجام خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ