تولید بیش از ۱۸۰ محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

اقتصاد ایران: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولید بیش از ۱۸۰ محصل فناورانه در این دانشگاه خبر داد و گفت: قرار است ۵۰ داروی تولید شده جدید در این دانشگاه رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین قناعتی امروز در مراسم رونمایی از فاز اول پروژه ژن درمانی کودکان مبتلا به سرطان خون با اشاره به دستاوردهای محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تاکنون ۱۸۰ محصول فناورانه و صدها دارو در این دانشگاه به تولید رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین مطالعات ۵۰ داروی های تک نیز به پایان رسیده و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، گفت: میزان تولیدات فناورانه این دانشگاه‌ها از مجموعه‌های صنعتی کشور بیشتر و این دستاوردها ناشی از اقدامات دیرینه محققان دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: علت این موفقیت قرار گرفتن اساتید در کنار بخش‌های صنعتی و تولید محصولات دانش محور بر اساس نیازهای کشور است.

قناعتی با اشاره به اقدام دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه راه اندازی مرکز نوآوری در یافت آباد به مساحت ۱۷ هکتار گفت: در این مرکز قرار استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت مستقر شوند و امیدواریم با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به کمبودهای فضای فیزیکی این دانشگاه خاطر نشان کرد: هر یک از محققان و نخبگانی که از کشور خارج می‌شوند ۳ تا ۵ میلیون تومان به کشور خسارت وارد می‌ کنند که می‌توانیم با کمک آنها ارز آوری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: علی رغم همه تحریم‌ها، کمبودها و فشارها، حرکت فناورانه، روند صعودی دارد و این امر جز به همت سرمایه نیروی انسانی محقق نخواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ