برگزاری سمینار بین المللی سلامت زنان در فارس

اقتصاد ایران: شیراز- رئیس سمینار بین‌المللی سلامت زنان گفت: یازدهمین دوره این سمینار به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در روزهای نهم و دهم آذرماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی ظهر شنبه در نشستی خبری بیان کرد: یازدهمین سمینار "سلامت زنان" در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حالی برگزار خواهد شد که این موضوع در بیانات رهبری نیز مورد تأکید بوده است.

به گفته لنکرانی زنان بیش از مردان از عوارض طولانی مدت کرونا رنج می‌برند و افزود: این سمینار با موضوع عوارض طولانی مدت کرونا برگزار خواهد شد این در حالی است که ٦٠ درصد از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، حداقل تا یک سال بعد، با عوارض ناشی از آن درگیر بوده‌اند و زنان ٢٥ درصد بیش از مردان دچار این عوارض شده‌اند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در خصوص افزایش خشونت‌های خانگی بیان کرد: در دوران کرونا خشونت‌های خانگی ٢٠ تا ٣٠ درصد افزایش پیدا کرد اما با فروکش کردن پاندمی کرونا، خشونت هم کاهش یافته و جالب اینکه پیش از این بیماری خشونت در برخی خانواده‌ها وجود نداشته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص عوارض کرونا بر جامعه نیز عنوان کرد: فرسودگی شغلی در پرستاران و کارکنان نظام سلامت به ٦٤ درصد و در پزشکان عمومی و متخصصان به ٤٠ درصد رسید، گفت: در همین راستا در سمینار سلامت زنان، یک میزگرد به بررسی این مهم اختصاص داده خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اعلام کرد که ٢٤٣ مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال شده که ١١١ مورد آن پذیرفته شده است.

رئیس یازدهمین سمینار بین‌المللی سلامت زنان با بیان اینکه درس آموخته‌های کرونا در خصوص نظام سلامت و آمادگی نسبت به موارد مشابه آن نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در قانون اساسی به این مسئله نیز توجه شده است.

لنکرانی همچنین اظهار کرد: کارنامه جمهوری اسلامی طی چهار دهه پس از انقلاب کارنامه درخشانی است به گونه‌ای که امید به زندگی قبل از انقلاب ٥٤سال و امروز به ٧٨ سال ارتقا یافته است.

او با بیان اینکه در کشور ما زنان بیش از ٦٥ سال عمر می‌کنند، گفت: امروز بیش از ٩٥ درصد زایمان‌ها در ایران در شرایط کاملاً بهداشتی انجام می‌شود و مرگ و میر زنان باردار هم به ٣٠٠ مورد در سال رسیده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ