هم‌اندیشی چاپی‌ها برای بازنگری در آیین‌نامه نحوه صدور مجوز

اقتصاد ایران: رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی از بازنگری آیین‌نامه نحوه صدور مجوز در وزارت ارشاد خبر داد.

- اخبار فرهنگی -

علی مغانی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از برگزاری جلسه هم‌اندیشی مدیرکل دفتر چاپ وزارت ارشاد با رؤسای اتحادیه‌های استانی صنعت چاپ در استان گلستان خبر داد و گفت:‌ در این جلسه درباره مسائل و مشکلات صنعت چاپ در کشور بحث و تبدل نظر شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین درباره بازنگری در آیین‌نامه نحوه صدور مجوز صحبت شد و مواردی برای تغییر بحث وئ بررسی شد. که به نظر من آیین‌نامه مذکور در صورتی که به به این نکات توجه کند،‌ آیین‌نامه خوبی خواهد بود.

مغانی با اشاره به رشد سفارشات چاپ بعد از رفع محدودیت‌های کرونا گفت:‌ از ابتدای سال در دوره‌ای ما شاهد رونق در صنعت چاپ بودیم اما اخیراً این رونق جای خود را ب رکود داده است،‌ مسائل مختلفی در این رکود دخیل هستند‌.

وی گفت:‌ تغییر نرخ ارز موجب نوسان قیمت‌ها در مواد اولیه شده است و این امر صادرات را نیز تحت تاثیر قرار داده است. امیدوارم با تمهیدات دولت این رکئود از بازار چاپ در ایران بیرون رود. از آنجا که 99.9 درصد مواد اولیه چاپ وارداتی است، قطعات و ماشین آلات وارداتی است،‌ مسلماً فعالیت در این صنعت وابسته به نرخ ارز است،‌ این نوسانات بازار ارز در سال‌های گذشته موجب شده که این صنعت با مشکلاتی مواجه شود و نتوان تعرفه مشخصی برای خدمات چاپ در نظر گرفت.

عضو شورای راهبردی صنعت چاپ ادامه می‌دهد:‌ مهمترین دغدغه و چالش ما بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات است‌، با توجه به قیمت ارز اگر ما بخواهیم ماشین‌آلات وارد کنیم، مقرون به صرفه نخواهد بود‌، یک ماشین چاپ 250 هزار یورو قیمت دارد؛ بنابراین باید بخشی از ماشین‌آلات داخل کشور را نوسازی و بازسازی کرد. این بحث در شورای راهبردی صنعت چاپ مطرح شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است. در چند سال گذشته هیچ اقدامی برای نوسازی ماشین‌آلات صنعت چاپ انجام نشده؛ حتی یک قطعه برای ماشین‌آلات چاپ وارد نشده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ