«هانا آرنت و محبت به دنیا» به نشست هفتگی شهرکتاب می‌رود

اقتصاد ایران: نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه هشتم آذر ساعت ۱۵ به بحث و گفت‌وگو درباره کتاب «هانا آرنت و محبت به دنیا» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اگر نگوییم هانا آرنت بزرگ‌ترین متفکر امر سیاسی در سده بیستم است بی‌شک یکی از مهم‌ترین آنها و به طور قطع یکی از مبتکرترین و اصیل‌ترین اندیشه‌ورزان است. دوران زندگی او با جریان‌های عمده و سرنوشت‌ساز، به ویژه در میانه سده هم‌زمان بوده، از یک‌سو سده بیستم عصر «طغیان توده‌ها» شناسایی شده و مردمان عادی و عاری از هر امتیاز طبقاتی اجتماعی به بازیگران امر سیاسی تبدیل شده‌اند و از سوی دیگر قوی‌ترین جریان‌های ضددموکراسی یعنی استبداد تام نازیسم و فاشیسم بیشترین میدان بازی را از آن خود کرده‌اند. آرنت در آثارش جلوه‌هایی از این دو جنبه را با مهارت یک استاد و با بینشگری درگیرانه به تصویر کشیده است.

به تازگی کتاب «هانا آرنت و محبت به دنیا، زندگی یک زن بی‌وطن» نوشته الیزابت یانگ بروئل با ترجمه فرهنگ رجایی به همت نشر مانوش منتشر شده است. در این زیستنامه یانگ بروئل که در دوره دکتری شاگرد آرنت بود، با مهارت و دقت دانشوری، تصویرانگاره مفصل و همدلانه‌ای از تحول زندگی شخصی آرنت، از تولد تا مرگ و تحول بنای اندیشگی او از فلسفه و کلام به نظریه سیاسی و بالاخره به فلسفه را به تصویر می‌کشد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه هشتم آذر ساعت ۱۵ به بحث و گفت‌وگو درباره کتاب «هانا آرنت و محبت به دنیا» اختصاص دارد که با حضور فرهنگ رجایی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه این مرکز در آپارات پیگیری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ