اعتصاب ۲۰۰ هزار کارگر و کارمند در جمعه سیاه انگلیس

اقتصاد ایران: بحران هزینه‌های زندگی که مردم بریتانیا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، شور و شوق خریدهای جمعه سیاه را از بین برده است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، بحران هزینه‌های زندگی که مردم بریتانیا در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، شور و شوق خریدهای جمعه سیاه را از بین برده است.

اکنون، این رویداد سالانه خرید با تهدید ناشی از اعتصابات هم مواجه است که می تواند تحویل کالاها را مختل کرده و فروش آنلاین را کاهش دهد و ضربه دیگری به اقتصاد در حال رکود این کشور وارد کند.

حدود 235 هزار کارگر و کارمند این هفته در سراسر بریتانیا دست به اعتصاب زده اند که شامل کارکنان مدارس، دانشگاه ها و بخش خدمات پستی می‌شود.

این کارکنان در حالی که با افزایش قیمت مواد غذایی و قبوض انرژی دست و پنجه نرم می کنند، خواستار حقوق و شرایط کاری بهتر هستند.

اعتصاب بیش از 115 هزار کارمند شرکت پست دولتی انگلیس موسوم به "رویال میل" در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز فروش و تحویل جمعه سیاه را در زمان حساسی از سال برای خرده فروشان تهدید می‌کند.

بر اساس بیانیه‌ای که به لینکدین ارسال شده است، در نتیجه اعتصابات پستی، به ویژه بسیاری از کسب و کارهای کوچک متحمل "خسارت عظیمی" شده‌اند، زیرا آنها "برای بخش عمده تجارت خود به یک سرویس پستی کارآمد متکی هستند.

این بیانیه توسط موری لمبل، مدیر کل ایبِی eBay در انگلستان، مارتین مک تیگ، رئیس فدراسیون کسب و کارهای کوچک، و میشل اونز، بنیانگذار کمپین کسب و کارهای کوچک بریتانیا امضا شده است.

این در حالی است که کارکنان بخش خدمات پستی نیز در حال برنامه ریزی برای اعتصاب بیشتر در روزهای 30 نوامبر و 1 دسامبر، پس از اعتصابات در ماه اوت و سپتامبر هستند.

رویال میل در بیانیه ای اعلام کرد: مشتریان باید منتظر تأخیر در اقلامی باشند که درست قبل، در حین یا بلافاصله پس از اعتصاب پست شده‌اند.

اعتصابات امسال بریتانیا را فراگرفته است، زیرا کارگران با بدتر شدن بحران هزینه های زندگی و اقتصادی که به سمت رکود فرو می رود دست و پنجه نرم می کنند.

دستمزدها راکد مانده است و نتوانسته با تورم که اکنون به بالاترین رقم خود در 41 سال گذشته رسیده است، همگام شود و این امر زمینه را برای مشکلات بین کارفرمایان و کارمندان فراهم کرده است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ