خبر خوب| تمام‌قد برای تشویق ایران ایستاده‌ایم/ از رایگان شدن داروی نایاب تا تولید تجهیزات درمانی بومی

اقتصاد ایران: خبرهای خوب هم چون خبرهای بد همه جا پراکنده هستند، کافی است کمی صندلی‌مان را جابه جا کنیم، نه دور و نه نزدیک، فقط عینک زیبابینی بزنیم تا زیبایی‌ها را شفاف ببینیم. خبرهای خوب امروزمان به سلامتی علیرضا بیرانوند، بازیکن غیرتمند فوتبال ایران، توزیع رایگان گران‌ترین داروی جهان در ایران و باز هم به سلامتی دانش‌بنیان‌هایمان که گل دیگری زدند، است. کور باد چشمی که نمی‌تواند موفقیت ایرانی را ببیند و ایران و ایرانی را ناخوش می‌خواهد.

گروه زندگی: خبرهای خوب مثل افراد خوب، دوست داشتنی هستند. مانند افراد مثبت اندیش؛ سازنده، قاطع و امیدوارند. البته درست است که خبرهای ما هم مانند قهرمانان زندگی گاهی خسته می شوند. اما هیچگاه نامید نمی شوند. دست به زانو می زنند و کمی خستگی در می کنند، قبراق و سرحال دوباره با یک شکل و عنوان دیگری باز می گردند. خبرهای خوب از تبار آرش و رستم هستند و در نزد حیدر کرّار زانو زده اند. باور کنید ما راویان خبر خوب روزی امیدآورترین تیتر را می زنیم: «انتظار به پایان رسید ، امام ما آمد». امروز هم که جمعه و به نام مهدی موعود(عج) است پس همین اول کاری با هم دعای معروف امام زمان(عج) در روز جمعه را بخوانیم و آنجایی که در انتها می فرمایند: «نَزِیلُکَ حَیْثُ مَا اتَّجَهَتْ رِکَابِی وَ ضَیْفُکَ حَیْثُ کُنْتُ مِنَ الْبِلادِ یعنی در هر کجا و بر سر هر خوان، مـن میهمان توام اى صاحب الزّمان(عج)»

راستی این روزها دور و بر خانه همسایه هایتان عروسی نیست؟ کسی به سلامتی صاحب فرزند نشده؟ آشنای سال های دورتان را احیانا ندیده اید یا کسی را نمی شناسید که پس از سالیان دراز بیماری، شفا گرفته باشد و حالش بهتر شده باشد؟ انگار این چیزها هم هست که ما چشممان را به رویشان بسته ایم. امروز باید به سلامتی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران دست بزنیم، به سلامتی مسئولانی که گران ترین داروی دنیا را رایگان در بین بیماران ایرانی توزیع می کنند و دانش بنیان هایمان که باز هم گل جدیدی زده اند. پس با هم برویم چند جرعه خبر خوب بنوشیم تا حال امروزمان خوب شود:

*تا پای جان برای ایران

نخسین خبر خوب ما روایت غیرت و همیت ایرانی است. روایت مردی به نان علیرضا بیراوند؛دروازه بان اول تیم ملی ایران. او که در بازی تیم ملی مقابل انگلیس از ناحیه بینی به شدت مصدوم شد. اما جا نزد. گوش شیطان کر ! مگر علیرضا مرد جا زدن است؟ اگر جا می زد اکنون در این جایگاه نبود که امید یک ملت باشد. علیرضا  برای رسیدن به تیم ملی مسیر همواری را طی نکرد. او از کارگری شروع کرد تا رویایش حقیقت پیدا کند و  شد دروازه‌بان اول تیم ملی ایران. امروز نیز برای رویای یک ملت می جنگد، تا پای جان هم می جنگد. علیرضا دست از تلاش برای حضور در مقابل ولز برنداشت و تمرین کرد، اما پروتکل بهداشتی فیفا مانع حضور بیرانوند به بازی امروز شد. باز هم به افتخار این غیورمرد ایرانی دست می زنیم که تا یک روز به مسابقه  هم دست از تمرین با محافظ صورت برنداشت و امروز یک تشویق جانانه ایستاده برای تیم ملی مان که می خواهند سرافرازمان کنند، خواهیم داشت و از ته دل دعا می کنیم تا لبشان و لبمان به خنده پیروزی باز شود.

 

*آهای هم وطن که بیمار داری؛ غم مخور

مشت نمونه خروار است. هر ایرانی که در این کشور پهناور و وسیع، چشم به دنیا می گشاید باید از این که در ایران اسلامی به دنیا آمده به خود ببالد. دومین خبری که باید از آن با افتخار بگوییم این است که از امروز داروی بیماران (SMA) به صورت رایگان در اختیار مبتلایان قرار می گیرد. شاید پیش خودتان بگویید که این هم وظیفه دولت بود که چنین کاری انجام دهد! درست است اما به هرحال این دارو یکی از گرانترین داروهای جهان است و برای یکی از بیماری های نادر دنیا که از هر 10 هزار کودک یک نفر درگیر آن می شوند.خیلی از کشورها این دارو را اصلا تحت پوشش بیمه ندارند، اما به هرحال نظام ما اسلامی است و هدفش تحقق عدالت. این هم یکی از راه های رسیدن به عدالت است اگر درست ببینیم.

*گل دیگر دانش بنیان  ها این بار برای تجهیزات مصرفی ناباروری

مگر می شود از خبرهای خوب نوشت و دانش بنیان ها از قلم بیفتند؟ حتما از بین خبرهای خوب هر هفته چندین مورد به شرکت های دانش بنیان و گل کاشتن هایشان برمی گردد. این بار به درمان های ناباروری رسیده ایم. به مادر و پدرانی که سال ها چشم انتظار فرزنددار شدن هستند این بار هم مرکز رشد علم و صنعت ایران گل دیگری زده و چند محصول از لوازم پزشکی درمان ناباروری را تولید کرده که هم دو میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته و هم با این داروها هزینه درمان ناباروری در ایران کمتر می شود. اجرتان با ائمه اطهار(ع) شمایی که برای خوشحالی یک عده چشم انتظار فرزند تلاش می کنید.

 

*این مرد تبریزی دلداده کتاب است

آخرین خبر خوب امروزمان بر می گردد به کتاب و کتابخوانی. همان چیزی که این روزها خیلی دنبالش نیستیم حتی برایمان عجیب است که گوشی را کنار بگذاریم و کتاب بخوانیم ، بله با شمایی هستم که الان کج نگاهم می کنید! درباره «سیدعلی خان ترابی شهیدی» صحبت می کنیم، همان کفاش تبریزی که سه هزار جلد کتاب خرید و خواند و  در بالا و پایین زندگی شاید یک وقت هایی مجبور شده بخشی از آنها را بفروشد، اما باز هم دلش پیش کتاب هایش بود. مثل بچه هایش آنها را در آغوش گرفت و حالا کفاشی کوچکش شبیه یک کتابخانه کوچک و غنی است و مشتری نیست که وارد کفاشی اش شود و با دیدن کتابخانه سید علی خان هوس ورود به دنیای لذت بخش کتاب بازها به سرش نزند و  آقا سید علی ترابی هم  با دست و دل بازی کتاب هایش را به آنها امانت می دهد.خوش به حالت کفاش تبریزی که خدا این معرفت را به تو داده است.

*بفرمایید خستگی درکنید

ابتدای خبر خوب امروزمان را با یاد صاحب روز جمعه آغاز کردیم و با یاد خودش در همین دعای معروف روز جمعه امام زمان(عج) نیز به پایان می رسانیم؛ « از خدا تقاضای مى کنم بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستد و مرا از منتظران و پیروان و یاوران تـو در برابر دشمنانت و از شهداى در آستانت در شمار شیفتگانت قرار دهد، اى سرور مـن، اى صاحب زمان(عج)، درود خدا بر تـو و بر خاندانت، امروز روز جمعه و روز توست روزى که ظهورت و گشایش کار اهل ایمان بـه دستت است». پس امروز را روز پیروزی بر اهریمن برایمان قرار بده.

*خوش خبر باشید

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت ) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ