راه‌آهن اردبیل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها گفت: پروژه پیچیده و سنگین راه‌ آهن اردبیل – میانه اوایل سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیراله خادمی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از مراحل پروژه راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: این پروژه در بخش زیرسازی ۸۷ درصد و ریل‌گذاری نیز ۹۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش ما بر این است تا با اولویت بخش زیرسازی، تا اوایل سال آینده این پروژه را آماده بهره‌برداری کنیم.

وی راه آهن اردبیل – میانه را از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های ریلی و عمرانی کشور برشمرد و تصریح کرد: ۱۷۵ کیلومتر مسیر راه آهن اردبیل – میانه است که ۲۸ کیلومتر آن تونل و بیش از سه کیلومتر آن را پل‌های خاص و ویژه تشکیل می‌دهد که عملیات طراحی و ساخت آن با دشواری تمام به انجام رسیده است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها گفت: از ۱۷۵ کیلومتر طول مسیر راه آهن اردبیل – میانه تاکنون ۱۲۲ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و پیش‌بینی ما بر این است تا با تأمین منابع و اعتبار مورد نیاز، اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

خادمی از تأمین منابع مالی این پروژه از طریق ردیف ملی و فاینانس بانکی خبر داد و افزود: اگر بانک‌های عامل به تعهدات خود عمل کنند، این پروژه در فصل کاری سال آینده به شکل کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: راه آهن اردبیل – میانه جز پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی است که بعد از بهره‌برداری هم در بخش مسافری و هم باری می‌تواند پاسخگوی نیاز استان و سایر مناطق باشد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌ها بازدیدهای مکرر از این پروژه را به دلیل پیگیری نمایندگان و استاندار اردبیل عنوان کرد و ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا این پروژه با کیفیت مناسب و در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، راه آهن اردبیل – میانه با عمر ۱۸ ساله، سال‌های طولانی است که تنها با وعده مسئولان به پیش می‌رود و علی‌رغم وعده‌های متعدد در دولت‌های مختلف، هنوز بخش عظیمی از این پروژه باقی مانده در حالی که مسئولان کشوری و استانی مدعی اتمام راه آهن اردبیل در سال آینده هستند که هنوز این موضوع نیز در هاله‌ای از ابهام به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ