بهره‌مندی از کریدور شمال-جنوب نیازمند اتصال بنادر شمالی به شبکه ریلی است

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اهمیت بسیار بالای بنادر شمالی برای اقتصاد ایران در مقطع زمانی کنونی، گفت: اتصال بنادر شمالی به ریل، لازمه توسعه ترانزیت در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جبار کوچکی‌نژاد‌ با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای بنادر جنوبی و شمالی کشور، اظهار داشت: در بنادر جنوبی کشور از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستیم و خوشبختانه توانسته‌ایم بخش قابل‌توجهی از این ظرفیت‌ها را فعال کنیم، همچنین در بنادر شمالی کشور ظرفیت بالایی داریم اما متاسفانه نتوانسته‌ایم به خوبی از تمامی این ظرفیت‌ها در شمال کشور بهره‌مند شویم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فعالیت بنادر شمالی و جنوبی کشور با همه ظرفیت‌های موجود موجب اشتغال‌آفرینی و رونق اقتصادی کشور می‌شود و به همین دلیل باید همه تلاش خود را به کار گیریم و بتوانیم شاهد پویایی بنادر کشور، رونق تولید و صنعت، وضعیت مطلوب صادراتی و وارداتی کشور، ترانزیت بالا و غیره باشیم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه اتصال بنادر شمالی کشور به ریل و شبکه ریل سراسری یکی از مهم‌ترین الزامات توسعه ترانزیت کشور از طریق حمل‌ونقل دریایی است، عنوان کرد: بسیاری از صاحبان کالا علاقمند هستند کالای خود را نه از مسیر جاده بلکه از طریق ریل و پس از تخلیه و بارگیری در بنادر به مقصد منتقل کنند.

* عملکرد بندر امیرآباد در صادرات مطلوب است

وی با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از کریدور شمال جنوب و توسعه ترانزیت کشور از این مسیر نیازمند اتصال بنادر و به ویژه بنادر شمالی به ریل و شبکه ریل سراسری است، گفت: بنادر انزلی، کاسپین، امیرآباد، نوشهر و آستارا بنادر مهم شمالی کشور هستند و باید همه آن‌ها به ریل متصل شوند، همان‌طور که امیرآباد از این مزیت برخوردار است و به خوبی توانسته در حوزه صادرات عملکرد مطلوبی داشته باشد.

* ضرورت اتصال ۳۵ کیلومتر اتصال ریلی از رشت به بندر کاسپین

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقطع زمانی کنونی بنادر حاشیه دریای‌خزر از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار هستند، اضافه کرد: اگر بتوانیم ۳۵ کیلومتر اتصال ریلی از رشت به بندر کاسپین را برقرار کنیم و شاهد اتصال کامل شبکه ریلی بنادر شمالی کشور باشیم به طور حتم توسعه ترانزیت و حمل‌ونقل کانتینری کشور محقق خواهد شد.

‌عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترانزیت کالا نقش ویژه‌ای در رونق اقتصاد شمال کشور خواهد داشت، گفت: اگر قرار است ترانزیت کالا از جنوب به شمال و بالعکس را داشته و بتوانیم شاهد حمل‌ونقل دریایی و ترانزیت کالا از کشورهای جنوب آسیا به روسیه و اروپا باشیم و بالعکس، باید به توسعه بنادر شمالی کشور بیش از پیش توجه کنیم.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ