عبور ایران خودرو از مرز تولید ۴۰۰ هزار دستگاه

اقتصاد ایران: عصر خودرو- قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، از عبور از مرز تولید ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین از ابتدای امسال تا دوم آذر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، کیانوش پورمجیب، قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، با اعلام این که در پایان آذرماه، از عدد رکورد سال گذشته عرضه خودرو به بازار عبور خواهیم کرد، گفت: در سال گذشته 458 هزار و 208 دستگاه خودرو به بازار عرضه شده است که با آغاز شمارش معکوس، در پایان آذرماه از این عدد عبور و رکورد جدیدی در عرضه خودرو به بازار در شرایط سخت تولید خودرو به ثبت خواهیم رساند.

به گفته وی از ابتدای امسال تا دوم آذرماه، 395 هزار و 412 دستگاه خودرو سواری و تجاری عرضه شده است که تا پایان آذرماه از عدد عرضه سال گذشته عبور خواهد کرد.

پورمجیب اعلام کرد: از ابتدای امسال تا دوم آذرماه، در حوزه سواری و تجاری با افزایش 42 درصدی موفق به تولید 402 هزار و 896 دستگاه خودرو شده‌ایم.

وی از وضعیت مطلوب زنجیره تامین در فراهم‌سازی قطعات مورد نیاز خطوط تولید خبر داد و افزود: در حال حاضر تولید روزانه با میانگین 2700 دستگاه در حال انجام است و بر همین اساس عرضه به بازار نیز در شرایط مناسبی قرار گرفته است.
پورمجیب همچنین از شکسته شدن رکورد عرضه ماهانه خودرو در آبان‌ماه امسال از سال 1397 خبر داد و با اشاره به برنامه‌های گروه صنعتی ایران خودرو برای افزایش تولید و عرضه بیان کرد: در آبان ماه امسال رکورد عرضه ماهانه خودرو با عرضه و تحویل 57 هزار و 736 دستگاه شکسته شد.

وی افزود: تعداد عرضه خودرو در آبان ماه امسال از زمان اجبار برای نصب پلاک روی خودرو در خرداد 1397 تاکنون بی سابقه بوده و رکورد قابل توجهی به شمار می رود.

قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که تعداد عرضه در آبان ماه حتی از تعداد خودروهای تجاری سازی شده این ماه نیز بیش‌تر بوده، گفت: تجاری سازی خودروها به صورت کامل سبب افزایش عرضه محصولات شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری، دو بار دیگر نیز موفق شده‌ایم از عدد عرضه 50 هزار دستگاه خودرو عبور کنیم و این اتفاق یک بار در خرداد ماه و بار دیگر در تیرماه صورت گرفته است.

پورمجیب شرایط فعلی را از نتایج و دستاوردهای تولید عبور مستقیم دانست و ادامه داد: این اقدام که با همت زنجیره تامین، کارکنان مجموعه ایران خودرو و حمایت‌های وزارت صمت صورت گرفت، تحول بزرگی در افزایش تولید کامل، عبور از بحران تولید ناقص و لطمات ناشی از آن در کیفیت محصولات ایجاد کرد که نتایج ارزیابی کیفیت محصولات توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نیز بر این موضوع صحه‌ می‌گذارد.

قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر نظارت‌های کیفی دقیق در فرآیند تامین و تولید محصولات اظهار کرد: هدف مجموعه معظم ایران خودرو ارایه محصول مدرن، به روز و با کیفیت و ارایه خدمات مطلوب به مشتریان است که این مهم با همدلی و مشارکت زنجیره تامین، تولید و شبکه خدمات پس از فروش محقق می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ