معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

ایران و هند شریک خوب و مکمل یکدیگرند

اقتصاد ایران: معاون سیاسی وزیر خارجه ایران ضمن تأکید بر سازنده بودن نشست با وزیر خارجه هند، گفت، تهران و دهلی نو در حوزه‌های مختلف می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (پنجشنبه) دیدار با مقام‌های هند را سازنده توصیف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ANI»، وی در خصوص ارزیابی دیدار با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند گفت: «من روز گذشته (چهارشنبه)، نشست سازنده‌ای با سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند در خصوص بحث درباره موضوعات دوجانبه داشتم».

وی در خصوص محتوای نشست با وزیر خارجه هند گفت: «ما در خصوص لزوم تقویت همکاری و رایزنی به منظور تقویت روابط دوجانبه خود و تداوم تعامل با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کردیم. دو کشور شریک هستند و یکدیگر را کامل می‌کنند».

باقری سپس در ارتباط با روابط و مشارکت اقتصادی و تجاری دو کشور هند و جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: «ایران دارای منابع عظیم انرژی است و انرژی مورد نیاز هند را تأمین می‌کند. هند یکی از تأمین‌کنندگان اصلی مواد غذایی است و در همین زمینه به ایران کمک می‌کند».

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر این که به دعوت وزیر خارجه هند خود به دهلی نو سفر کرده، تصریح کرد: « ایران و هند در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند. سال گذشته رایزنی‌ها و گفت‌وگوهایی بین وزرای خارجه دو کشور انجام گرفته است. من به دعوت همتای خود به هند سفر کردم».

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه که در چارچوب رایزنی‌های سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و هند در دهلی نو به سر می‌برد، عصر روز گذشته (چهارشنبه) دوم آذر ماه با «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار پیوندهای تاریخی دو کشور را پشتوانه مناسبات رو به رشد فیمابین در عرصه‌های سیاسی اقتصادی و امنیتی قلمداد کرد و از آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌ها در سطوح دوجانبه‌ای و منطقه‌ای خبر داد.

باقری با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های طرفین در راستای منافع دو ملت و مقابله با تهدیدات مشترک، همکاری‌های ایران و هند به ویژه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را تحکیم بخش زیرساخت چندجانبه گرایی در نظام بین‌الملل خواند.

وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت رایزنی‌های مستمر دو کشور، از آمادگی هند برای گسترش همکاری‌های فیمابین خبر داد و بر لزوم تسریع در بهره برداری از پروژه بندر چابهار تأکید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ