نشست سراسری مسئولین انجمن‌های هنری و ادبی بسیج برگزار شد + تصویر

اقتصاد ایران: به همت سازمان بسیج هنرمندان نشست سراسری مسئولین انجمن‌های هنری و ادبی بسیج برگزار شد.

- اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم؛ به همت سازمان بسیج هنرمندان نشست سراسری مسئولین انجمن‌های هنری و ادبی بسیج امروز برگزار شد و در ابتدای هفته بسیج؛ نشست سراسری مسئولین انجمن‌های هنری و ادبی بسیج به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان در تهران برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این نشست، دکتر جواد جمیری، ریاست سازمان بسیج هنرمندان؛ ضمن خوش‌آمدگویی به مسئولین انجمن‌های هنری و ادبی استان‌ها با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه انجمن‌های هنری و ادبی، بر شناسایی، تربیت و آموزش نیروی انسانی متعهد و نقش‌آفرین در عرصه‌ هنر انقلاب اسلامی تاکید کرده و آن را از مهم‌ترین راهبردهای تشکیل این انجمن‌ها دانستند.

از سوی دیگر در ادامه نشست مسئولین انجمن‌ها در کارگروه‌های تخصصی، متناسب با رشته‌های مختلف هنری حضور یافته و ضمن بهره‌مندی از حضور کارشناسان و اساتید، به تبادل نظرات و نقد مشکلات و آسیب‌های حوزه‌ هنر و ادب انقلاب اسلامی پرداخته و راهکارهایی ارائه شد.

حضور هنرمندان شاخص انقلابی با تنوع اقلیمی و فرهنگی از سراسر کشور و بیان نظرات موثر؛ بیانگر اتحاد و انسجام شبکه‌ نخبگان هنرمند متعهد در تحقق بسیج ده‌ها میلیونی است و این گردهمایی قوت‌بخش استمرار این انسجام در مقابل خط فکری مغایر با اندیشه‌های انقلاب اسلامی است که اثرات آن در اغتشاشات و حوادث اخیر به خوبی مشهود بود.

در انتهای نشست مراسمی با حضور سردار محمدرضا نقدی؛ معاون هماهنگ کننده کل سپاه، دکتر سید محمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد. در این مراسم سردار نقدی با اشاره به حوادث اخیر به نقش پر رنگ و موثر هنرمندان انقلابی پرداخته و آن را از ضروریات دانستند.

همچنین دکتر حسینی با اشاره به الگو بودن حرکت شهید سید مرتضی آوینی به نقش هنر در جریان‌سازی جامعه و نقش بی‌بدیل هنرمند در ترسیم این فرآیند پرداختند.

از دیگر مهمانان این مراسم می‌توان به حضور دکتر علیرضا قزوه؛ مدیر شورای شعر و موسیقی سازمان صداوسیما و حاج محسن طاهری؛ مداح اهل بیت و حضور خانواده‌ محترم شهدا اشاره کرد.

در این مراسم نوجوانان هنرمند گروه سرود کبوتران حرم نیز به اجرای سرود پرداختند. همچنین بیانیه و دلگویه هنرمندان خطاب به مسئولین فرهنگی توسط یکی از هنرمندان قرائت شد.

در این بیانیه ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت و حمایت از فعالان هنر و فرهنگ انقلاب و لزوم احصاء مسائل و کمبودهای موجود برای نقش‌آفرینی موثرتر هنرمندان بسیجی در بزنگاه‌های مورد نیاز انقلاب عنوان گردید و مطالباتی از مسئولین فرهنگی مطرح گردید.

همچنین میثاق‌نامه هنرمندان توسط مجری محترم آقای محمد مهدی عبداللهی؛ عضو شورای عالی شعر سازمان بسیج هنرمندان خوانده شد. در ادامه این برنامه از تمثال شهید مدافع امنیت تهران؛ شهید روح الله عجمیان که توسط هنرمند شاخص بوشهری؛ استاد علی بحرینی مسئول انجمن تجسمی بسیج هنرمندان استان بوشهر به تصویر کشیده شده بود؛ رونمایی شد. در این برنامه ضمن تقدیر از خانواده شهید فخری‌زاده تمثال ایشان برای خانواده شهید ارسال شد.

در  پایان مراسم فضای نشست با مداحی حاج محسن طاهری متبرک گردید.در پایان این نشست دو روزه که در آغاز هفته مبارک بسیج برگزار گردید، دکتر جمیری ریاست سازمان بسیج هنرمندان، تشکیل قرارگاه‌های هنری و ادبی بسیج را لازمه‌ی بهره‌مندی از حضور هنرمندان ارزشی و تولیدات موثر ایشان در مقاطع حساس و مورد نیاز انقلاب اسلامی دانستند و شکل‌گیری آن را در دستور کار قرار دادند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ