ضعف مزمن خراسان جنوبی در حوزه راه ها

اقتصاد ایران: بیرجند- متأسفانه از ابتدای سال جاری در خراسان جنوبی ۲۵۱ نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که نشان می دهد متأسفانه در حوزه راه دچار عقب ماندگی مزمن هستیم.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: موضوع تصادفات جاده‌ای از جمله موضوعاتی است که ضرورت سخن گفتن از آن و هشدار پیرامون این موضوع غم‌انگیز همیشه تازه و دارای اهمیت است.

جان باختن بسیاری از هموطنان در حوادث ترافیکی به واسطه ایمن نبودن جاده‌ها و وسایل نقلیه و یا خطاهای خود رانندگان (سرعت بالا و رعایت نکردن قوانین رانندگی) موضوعی نیست که بخواهیم از کنار آن به آسانی بگذریم.

همه باید دست به دست هم دهیم حتی اگر شده یک تصادف را کاهش دهیم تا جان پدر و مادر خانواده و یا فرزندی را حفظ کنیم.

اسدالله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در این زمینه در شورای ترافیک استان اظهار کرد: استان ما یک استان کویری و با وسعت زیاد است که بر شیوه رانندگی رانندگان ما نیز تأثیر گذاشته است.

نرخ واژگونی در خراسان جنوبی بالا است

وی با اشاره به اینکه نرخ واژگونی وسایل نقلیه نیز در خراسان جنوبی بالا است، بیان کرد: در این راستا اصلاح شیب شیروانی در جاده‌ها برای ما اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی در موضوعات مرتبط با ترافیک بیان کرد: مشارکت با صدا و سیما برای فرهنگ سازی، برگزاری کلاس‌های آموزشی با کمک پلیس راه، تهیه و پخش موشن گرافی از اقدامات فرهنگی ما محسوب می‌شود.

جلال زاده گفت: در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه داریم که از این میزان ۷۶۲ کیلومتر بزرگراه است.

خراسان جنوبی فاقد بزرگراه است

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی تنها استانی است که بزرگراه ندارد، بیان کرد: در هفت ماه گذشته ۵۰۰ کیلومتر روکش راه‌ها را داشته‌ایم که بسیار ارزشمند است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۵ نقطه حادثه خیر در استان رفع اثر شده، سه نقطه در حال اجرا است و ۱۳ نقطه باقی مانده است.

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم برای کاهش تصادفات جاده‌ای دوبانده شدن راه‌ها است، گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده است.

سال گذشته ۵۰ کیلومتر باند دوم ساخته شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود ۷۵۰ کیلومتر باند دوم داشتیم که در یک عزم جدی در سال گذشته ۵۰ کیلومتر به این آمار افزوده شد.

داعی با اشاره به اینکه احداث ۵۸۰ کیلومتر باند دوم در دست احداث است، ادامه داد: ۱۰۰ کیلومتر را برای سال ۱۴۰۱ هدف گذاری کرده‌ایم که پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

وی گفت: ۱۱۷ کیلومتر نیز برای سال ۱۴۰۲ هدف گذاری کرده‌ایم که آن نیز پیشرفت ۴۵ درصدی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: شش کیلومتر باقیمانده دیگر را برای سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۵ هدف گذاری کرده‌ایم که آن هم پیشرفت ۲۵ درصدی دارد.

داعی یادآور شد: متأسفانه در خراسان جنوبی در حوزه راه دچار عقب ماندگی مزمن هستیم که در سطح ملی این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

۲۵۱ نفر به علت تصادف جان خود را از دست دادند

سرهنگ علیرضا رضایی، رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم درباره آمار تصادفات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۱ نفر در حوادث رانندگی استان فوت کردند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۴۳ درصد فوتی‌های تصادفات درون شهری استان در هشت ماهه سال جاری گفت: متأسفانه ۹۲ نفر از متوفیات تصادفات استان در محور مشهد- زاهدان فوت کردند.

رضایی یادآور شد: در سال جاری ۵۲ درصد تصادفات در خراسان جنوبی بر اثر واژگونی و خروج خودرو از جاده رخ داده است.

امید آنکه پروژه‌های باند دوم خراسان جنوبی هر چه زودتر به اتمام برسد و با رانندگی آگاهانه و قانون‌مدارانه رانندگی استان کمتر شاهد حوادث تلخ و غم‌انگیز باشیم. حوادث تلخی که با کمی هوشیاری قابل پیشگیری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ