مشاوره| چطور ریشه شک را در روابط زناشویی بخشکانیم؟

اقتصاد ایران: اگر با همسرتان قول و قراری گذاشتید، خلاف آن را انجام ندهید و برای سلامت رابطه دروغ نگویید و پنهانکاری نکنید.

گروه زندگی: شک مانند یک خوره رابطه را ویران می‌کند و مانند موریانه کم کم و از ریشه زندگی را از نابود می‌کند. معمولا افراد شکاک در رابطه زناشویی از خیانت می‌ترسند و به همین دلیل رفتارهای کنترل گرایانه‌ای نسبت به همسر خود پیدا می‌کنند. اما غافل از اینکه خود شک به همسر می‌تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر رابطه تان بگذارد. در واقع‌عدم اعتماد شما به همسرتان باعث رفتارهای دور از احترام همراه با تحقیر و سرزنش نسبت به همسرتان می‌شود و برای ارتباط تان دردسر آفرین می‌شود. در همین راستا یکی از مخاطبان فارس پرسشی را با این مضمون که چطور ریشه شک را در روابط زناشویی بخشکانیم؟در خبرگزاری فارس ثبت کرده اند. در این پویش آمده است: «چند وقتی است که همسرم به من مشکوک است. مدام سوال می پرسد و وقتی بیرون می‌روم صد بار زنگ می زند، مدام تلفنم را چک می‌کند، نمی‌دانم چطور شک او را برطرف کنم.»

*به قول و قرارتان عمل کنید

برای پاسخ به این سوال به سراغ دکتر «سجاد کریمان مجد» روانشناس و متخصص خانواده رفتیم. دکتر «کریمان مجد» می‌گوید: «در ابتدا باید بدانیم که این آقا یا خانم چه رفتار و اقدامی داشته‌اند که همسرشان مشکوک شده اند. مثلا با همسرشان قول و قراری گذاشتند، اما خلاف آن انجام داده اند؟ یا عمدا یا سهوا دروغ یا پنهانکاری از همسرشان داشتند؟ 

*از ایجاد موقعیت شک پیشگیری کنید/ صمیمیت رابطه را بالا ببرید

این روانشناس و متخصص خانواده به راهکارهای جلوگیری از به وجود آمدن شک بین زوجین اشاره می‌کند و می‌گوید: برای اینکه دچار مشکل شک نشویم باید از از ایجاد موقعیت شک در زندگی مشترک پیشگیری کنیم. و درصد صمیمیت رابطه را به قدری بالا ببریم که احساس امنیت کنیم و قول و قرارمان را زیر پا نگذاریم.

*دروغ یا پنهان کاری ممنوع!

کریمان مجد در ادامه می‌گوید: راست گویی و صداقت در هر موضوعی موجب پیشگیری از شک می‌شود. همچنین در نظر داشته باشیم که اگر موضوعی خلاف نفع ما بود و حتی اگر باعث آسیب رسیدن به خودمان هم می‌شد، باز هم به هیچ عنوان دروغ نگوییم و هیچ چیز پنهانی با همسرمان نداشته باشیم. هرچقدر صمیمت در رابطه بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توان این شک را مدیریت و برطرف کرد و در نهایت از رابطه زناشویی مراقبت کرد». 

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ