وزیر ارتباطات:

شبکه ملی اطلاعات تا سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد

اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات افزایش یافته و حداکثر تا سال ۱۴۰۳ این طرح را به سرانجام نهایی می‌رسانیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، عیسی زارع پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون چه اقداماتی برای توسعه شبکه ملی اطلاعات داشته است، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تحقق شبکه ملی اطلاعات است. چرا که این مسئله یکی از مطالبات اصلی مردم است.

وی متذکر شد: همانطور که در جلسه رأی اعتماد گفتند تحقق شبکه ملی اطلاعات در صدر برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد و بنده برای آنکه این طرح محقق شود، تمام منابع وزارتخانه را بسیج کردم و اولویت اصلی این وزارتخانه تحقق شبکه ملی اطلاعات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ما شورایی راهبردی برای تحقق شبکه ملی اطلاعات تشکیل داده‌ایم و هر هفته جلسات آن به ریاست بنده تشکیل می‌شود و تمام منابع ما، وزارتخانه را پای این موضوع گذاشتیم.

زارع پور گفت: همچنین وظایف دستگاه‌ها برای تحقق شبکه ملی اطلاعات مشخص شده است و یک سری تکلیف و پروژه‌هایی در این زمینه تعریف کردیم و هر هفته میزان پیشرفت این پروژه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: براساس آخرین سنجشی که صورت گرفته است باید بگویم که در ابتدای دولت سیزدهم و با وجود آنکه قریب به ۱۰ سال بحث شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک خواسته اصلی مطرح شده بود، فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشت اما امروز باید با افتخار بگویم که پیشرفت این طرح به نزدیک ۵۹ درصد رسیده است.

زارع پور خاطرنشان کرد: ما برنامه ریزی کردیم نهایتاً تا یک سال و نیم آینده یعنی ۱۴۰۳ طرح شبکه ملی اطلاعات را به سرانجام نهایی برسانیم. البته شبکه ملی اطلاعات باید به صورت دائم توسعه یابد که نیازمند حمایت‌های دولت و مجلس است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ