2 روز پس از زلزله در غرب هرمزگان|

انتقال چادرهای ناوال و دیزل و کولر به منطقه+فیلم

اقتصاد ایران: از صبح امروز تلاش‌ها در منطقه زلزله زده سایه خوش و روستاهای پیرامونی نظم و عزم بیشتری گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران از بندرعباس، از صبح امروز (یک شنبه) و با ورود به دومین روز پس از زلزله‌های مهیب سه گانه بالای 6 ریشتر در منطقه مهران شهرستان بندرلنگه، تلاش‌ها در منطقه زلزله زده سایه خوش و روستاهای پیرامونی نظم و عزم بیشتری گرفته است.

پایان اسکان اضطراری

مدیرکل هلال احمر هرمزگان می‌گوید: اسکان اضطراری در منطقه مهران پایان یافته است و تمامی زلزله زدگان شناسایی و به آنها چادر جهت اسکان اضطراری و نیز اقلام ضروری تحویل شده است. آب معدنی نیز به مقدار کافی به منطقه منتقل و در اختیار مردم قرار گرفته است و در تلاشیم تا از منابع مختلف، به دلیل شرایط سخت گرمایی کانکس تهیه کنیم تا اسکان مردم وضعیت بهتری به خود بگیرد.

 

 

خسارت زلزله به 375 منزل مسکونی در سایه خوش

نوری زاده مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان نیز در این باره به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: زلزله در سایه خوش 375 منزل مسکونی را تخریب کرده و امروز واحدهای بنیاد مسکن راهی روستاهای مجاور نیز خواهند شد تا ارزیابی دقیقی از خسارات وارد شده بر اثر سه زلزله مهیب هرمزگان مورد جمع بندی قرار گیرد. به گفته او، در سایه خوش تمامی خانه‌ها تا 100 درصد تخریب شده‌اند و خانه‌ای که قابل سکونت باشد، وجود ندارد.

 

استاندار هرمزگان: هماهنگی ویژه‌ای میان دستگاه‌ها در جریان است

مهدی دوستی استاندار هرمزگان گفت: همدلی همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها و استان‌های مختلف را شاهد هستیم و تثبیت خوبی در منطقه انجام شده است.

وی عنوان کرد: دیشب شرایط بهتر شده است و در چادرهای گروهی برای مردم سیستم سرمایشی مستقر کرده‌ایم تا کودکان و زنان بتوانند از آن استفاده کنند. امروز نیز برق تک تک منازل و معابر روستا را وصل خواهیم کرد تا مردم بتوانند در صورت نیاز در چادی که در درب منزل خودشان نصب کرده‌اند، کولرهای گازی را راه اندازی کنند.

 

آغاز آواربرداری از عصر شنبه

رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز به خبرنگار اعزامی فارس به مناطق زلزله زده سایه خوش گفت: آوار برداری از منازل مردم در روستای سایه خوش به تدریج از عصر روز گذشته آغاز شده و به همت نیروی دریایی سپاه و قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه و نیز سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، امکانات سنگین و تجهیزات نظیر بیل مکانیکی و مینی لودر به منطقه آورده شده است.

 

وی افزود: امکانات بیشتری نیز طی امروز به منطقه زلزله زده منتقل خواهد شد تا بتوانیم آواربرداری را طی امروز و روزهای آینده شتاب دهیم.

بازسازی منازل مردم باید جدی گرفته شود

احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مهم ترین مسأله پس از امدادهای اولیه، بازسازی منازل مردم در کمترین زمان ممکن است. وی گفت: باید فورا برآوردهای اولیه از خسارات زلزله به دست هیأت دولت برسد و با پیگیری مصمم در این زمینه، هر چه سریعتر مجوزهای لازم از دولت برای بازسازی منطقه زلزله زده کسب شود تا مردم وارد فاز بازسازی منازل خود شوند.

 

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: منازل مردم بحمدالله بیمه برکت بوده و از محل این بیمه نیز خساراتی به مردم پرداخت می‌شود و همین طور پیگیر تسهیلات ویژه ساخت مسکن برای مردم خواهیم بود تا بتوانیم سریع‌تر شاهد بازسازی منازل مردم باشیم.

مردم با کمک جهادی‌ها زندگی خود را از زیر آوار بیرون می‌کشند

مشاهدات میدانی خبرنگار فارس از دومین روز پس از زمین لرزه نیز حاکی از آن است که گروههای جهادی خود را به کنار مردم رسانده‌اند و به تدریج در حال تلاش برای بیرون کشیدن لوازم زندگی مردم از زیر آوار هستند. برخی از خودروهایی نیز که زیر آوار مانده توسط گروههای جهادی به بیرون کشیده شده و در کنار معابر قرار گرفته است.

 

وعده ایران خودرو به خودروهای آسیب‌دیده در زلزله هرمزگان

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در پیامی ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان زلزله هرمزگان، از ارایه خدمات ویژه به خودروهای آسیب دیده در این حادثه دلخراش خبر داد. عمده خودروهای آسیب دیده مردم نیز پراید و سمند و پژو پارس است.

حضور گسترده پلیس در منطقه زلزله‌زده

فرماندهی انتظامی هرمزگان از ساعات اولیه زلزله با استقرار یگان‌های مختلف پلیس در منطقه مهران، ورود و خروج به منطقه زلزله زده را تحت کنترل قرار داده است و خودروهای خروجی از روستاهای زلزله زده مورد بررسی قرار می‌گیرند تا زندگی مردم در منطقه زلزله زده صیانت شود و سرقتی از سوی افراد غیر صورت نگیرد.

 

امداد ادامه دارد

بررسی‌های میدانی خبرنگار فارس نیز نشان می‌دهد که مدیریت میدانی بحران در منطقه سایه خوش در روز دوم وضعیت بهتری به خود گرفته است و همگی آسیب دیدگان از زلزله دارای چادر و امکانات کافی هستند. آب معدنی نیز به مقدار زیاد در میان مردم توزیع شده و دپوی کافی نیز از آب معدنی و آب با تانکر نیز در روستاها موجود است. همچنین امروز نیز قرار است تا غذای گرم در روستاها توزیع شود. گروههای مردمی نیز با تهیه بسته‌های لوازم بهداشتی مورد نیاز مردم، آنها را در میان خانواده‌ها توزیع می‌کنند و برخی از اقوام زلزله زدگان نیز به منطقه آمده و کودکان و زنان آسیب دیده را با خود به منازل خودشان برده‌اند اما مردان در منطقه حضور دارند.

سپاه امکانات برپایی سرویس‌های بهداشتی موقت را به منطقه آورده و در طول مسیر نیز تریلرهایی را مشاهده کردیم که در حال انتقال کانکس‌هایی از درون استان به بندرخمیر و منطقه مهران و سایه خوش هستند. همچنین دو تریلر درمانی مناسب نیز در مقابل خانه بهداشت سایه خوش مستقر شده که پزشک و پرستار نیز در آنها قرار دارد. 

چادرها یکی پس از دیگری کولردار و برق‌دار می‌شوند

کار برق رسانی به هر کدام از چادرهای مردم در سایه خوش و دیگر روستاها از صبح دومین روز پس از زلزله آغاز شده و مردم خودشان نیز برخی از کولرهای سالم خود را به چادرها آورده‌اند تا آنها را روشن کنند. همچنین از حصیر و دیگر امکانات موجود نیز برای ایجاد سایه بر فراز چادرهای خود استفاده می‌کنند تا از گرمای هوا کاسته شود. سپاه امروز دو کامیون یخ نیز به منطقه منتقل کرده است.

 

حضور سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در سایه خوش

سردار تنگسیری با همراهی سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه از صبح امروز از روستاهای زلزله زده منطقه مهران شهرستان بندرلنگه بازدید کرد. سپاه بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای آواربرداری را از منازل مردم را به منطقه منتقل کرده است و با دستورات سردار تنگسیری، روند انتقال این تجهیزات از بندرعباس نیز طی امروز انجام می‌گیرد.

 

با انتقال تجهیزات سنگین نظیر کامیون و لودر به مهران، روند آواربرداری صورت می‌گیرد و عصر امروز نیز قرار است 350 نفر از بسیجیان قرارگاههای جهادی به سایه خوش و روستاهای دیگر اعزام شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ