امضای بیانیه ریسک شرط خرید سهام سرخابی‌ها

اقتصاد ایران: سرپرست نظارت بر بازار اولیه بورس گفت:اساساً افرادی می‌توانند سهامدار سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس باشند که بیانیه ریسک مربوطه را امضا کرده و بپذیرند که به تمام ریسک‌های بازار پایه احاطه دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،وحید روشن‌قلب افزود: ثبت پرسپولیس و استقلال نزد سازمان بورس و در ادامه درج آن‌ها در بازار پایه فرابورس به منزله تایید سودآوری یا تایید وضعیت عملکرد این دو باشگاه نیست و صرفا بر اساس ضوابط و الزامات قانونی انجام پذیرفته است.
 
وی تصریح کرد: مطابق با مصوبه شورای عالی بورس، شرکت‌های سهامی عامی که سازمان خصوصی سازی برنامه واگذاری آن‌ها را دارد، با الزام سازمان خصوصی‌سازی موظف به ثبت در سازمان بورس هستند؛ بنابراین ثبت استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس صرفا بر اساس الزامات قانونی انجام می‌پذیرد و به منزله پذیرش این دو باشگاه در بورس یا فرابورس نیست.
 
سرپرست نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در صورتیکه این دو باشگاه اقدامات لازم را برای درج در بازار پایه فرابورس انجام دهند و مصوبات لازم در سازمان خصوصی سازی اعم از مصوبات مربوط به هیات واگذاری و سایر مراحل قانونی را طی کنند معاملاتشان در بازار پایه فرابورس انجام خواهد شد.
 
روشن‌قلب، افزود: این دو باشگاه به دلیل مسائل مربوط به سودآوری و زیان انباشته‌ای که داشتند شرایط پذیرش نزد بورس و اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را ندارند و صرفا معاملات این شرکت‌ها در بازار پایه انجام می‌پذیرد که قوانین معاملاتی خاص خودش را دارد.
 
وی گفت: بر اساس قانون بازار سرمایه تمامی شرکت‌هایی که در بورس ثبت می‌شوند موظف به ارسال اطلاعات برای تمامی سهامداران روی کدال هستند. البته همانگونه که اشاره شد ثبت آن‌ها نزد سازمان به منزله تایید و نحوه فعالیتشان نیست.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ