شهادت ۱۴۰ پزشک در دوران کرونا/تخریب جامعه پزشکی خطرناک است

اقتصاد ایران: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در اولین نشست خبری به تشریح برنامه ها و سیاست های نظام پزشکی در دوره جدید پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رئیس زاده، روز دوشنبه اول آذر ۱۴۰۰، در نشست خبری که برخی از معاونان سازمان نظام پزشکی نیز حضور داشتند، به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌های جدید سازمان نظام پزشکی پرداخت و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدا با اشاره به آغاز هفته بسیج و شهادت بیش از ۵۰ پزشک در دوران دفاع مقدس، گفت: در دوران کرونا نیز بیش از ۱۴۰ نفر از همکاران پزشک ما جان خود را از دست دادند و بیش از ۳ برابر دوران دفاع مقدس شهید تقدیم نظام اسلامی کرده ایم.

رئیس زاده تاکید کرد: تعداد بالای شهدا نشانگر این است که جامعه پزشکی در خط مقدم خدمت به مردم تلاش می‌کند.

وی به شرایط جامعه پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: در این برهه از تاریخ، حفاظت از سرمایه ارزشمند جامعه پزشکی بر عهده همگان است. اگر این سرمایه ملی آسیب ببیند، سلامت جامعه تهدید می‌شود.

رئیس زاده به مقوله صیانت از جامعه پزشکی اشاره کرد و گفت: نباید اعتماد جامعه را به سرمایه ملی کم کرد، زیرا بسیار خطرناک است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: استثناها را در جامعه پزشکی به عنوان قاعده قرار ندهیم. ما به یکپارچگی جامعه پزشکی و مردم، عقیده داریم و نقش اول ما صیانت از سلامت جامعه است.

وی افزود: هدف غایی ما در سازمان نظام پزشکی، ارتقای سطح سلامت جامعه است و این میسر نمی‌شود جز حمایت از جامعه پزشکی و این دو مقوله، لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

تکمیل می شود…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ