تأکید دمشق بر لزوم لغو محاصره و پایان حضور نظامی غیرقانونی در خاک سوریه

اقتصاد ایران: نماینده دائم سوریه در سازمان ملل دیشب در سخنانی در نشست شورای امنیت بر لزوم رفع محاصره تحمیل شده آمریکا واتحادیه اروپا علیه مردم سوریه تأکید کردو خواستار پایان دادن حضور نظامی آمریکا و ترکیه در خاک سوریه شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنان دیشب خود در نشست شورای امنیت اظهار داشت که دمشق به همکاری سازنده خود با طرف‌های بین‌المللی و دیگر شرکا با هدف بهبودی اوضاع انسانی و تامین خدمات وحمایت از نیازمندان در سراسر کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش سانا، صباغ در ادامه اقدام نیروهای ترکیه در ممانعت از حرکت کاروان کمک‌های انسان‌دوستان به منطقه «اتارب» در شمال غربی سوریه را محکوم کرد و گفت: نیروهای اشغالگر ترکیه وهمدستان تروریست آنها جلوی حرکت کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه به اتارب را که دولت سوریه مجوز آن را به سازمان ملل داده بود، گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: دمشق به ارسال کمک‌های انسانی از داخل سوریه و مواضع خود درباره توقف سیاسی‌کاری «مکانیزم ارسال کمک‌های فرامرزی» به سوریه که حاکمیت و وحدت ارضی این کشور را نقض می‌کند، پایبند است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه به تحریم اقتصادی تحمیلی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه سوریه که منجر به کمبود شدید غذا و دارو و تجهیزات پزشکی و سوخت و برق در این کشور شده است، اشاره کرد و خواستار رفع محاصره تحمیل شده غرب بر مردم سوریه شد.

صباغ گفت: بهبودی اوضاع انسانی در سوریه بستگی به احترام گذاشتن غرب به حاکمیت و استقلال و وحدت و سلامت ارضی سوریه دارد و این اصلی است که تمام قطعنامه‌های ذی‌ربط شورای امنیت بر آن تأکید دارد.

وی در پایان سخنانش بر لزوم خاتمه دادن به حضور نظامی غیر قانونی بیگانگان در خاک سوریه وتوقف جنایات نظامیان اشغالگر آمریکا وترکیه واقدامات آنها در حمایت از تروریسم و غارت ثروت ملی و سرقت منابع اقتصادی و انرژی سوریه تأکید کرد.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ