رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد:

تولید واکسن کرونا در شرایط سخت تحریمی

اقتصاد ایران: رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: ایران در شرایطی صحبت از تولید واکسن کرونا می‌کند که بدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها از سوی دشمن بر کشور اعمال شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،"مصطفی قانعی" در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: اگر این تحریم‌ها هم نبود در همان شرایط برجام نیز تامین امکانات و سیستم‌های بیولوژی و زیستی برای کشور بسیار مشکل بود.
وی اظهارداشت: در دنیا وقتی خواستند واکسن کرونا را تامین کنند دولت‌ها واکسن‌های که هنوز موجود نبود از کمپانی‌ها با اعداد و ارقام بسیار بالا خریداری وپول پیش پرداخت واکسن را هم دادند.
رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: ایران برای تولید واکسن کرونا در داخل فراخوان داد و خوشبختانه جوانان و دانشمندان ایرانی به این فراخوان پاسخ مثبت دادند.
وی با اشاره به اینکه مطالعات گسترده‌‌ای در این زمینه آغاز شد، افزود: هم اکنون تمام زیرساخت‌های تولید انواع واکسن‌های موجود دنیا در حال پایه گذاری در کشور است.
قانعی به رادیو اقتصاد بیان داشت: این پایه گذاری معنایش این نیست که مشکل کرونا در کشور برطرف شده است.
وی ادامه داد: برای تولید واکسن نیاز به آزمایشگاه‌های پیشرفته سطح ایمنی سه است که متاسفانه ایران در قبل و بعد از انقلاب موفق به ایجاد چنین زیر ساختی نشده بود.
رئیس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا گفت: هم اکنون سه واحد سطح ایمنی سه تولید واکسن در ایران در حال ساخت است.
وی افزود: شرکت‌های که وارد تولید واکسن ایرانی کرونا شده‌‌اند بخش عمده‌‌ای شرکت‌های خصوصی دانش بنیان هستند.
قانعی اظهارداشت: این شرکت‌ها به تولید واکسن کرونا اکتفا نخواهند کرد بلکه تحول عظیمی در صنعت واکسن سازی ایران ایجاد می‌کنند.
وی یادآورشد: از مجموع ۱۱ پرونده‌‌ای که تاکنون برای تولید واکسن کرونا در داخل رسیده چهار مورد مربوط به نهادهای دولتی و هفت مورد مربوط به بخش خصوصی است.
برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۲۰:۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیدرضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ