تنها 9 درصد از طرح تکمیل پایانه سرو ارومیه باقی مانده است

اقتصاد ایران: ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در راستای تعامل و گسترش بسترهای اقتصادی با ترکیه، عملیات عمرانی تکمیل پایانه مرزی سرو با جدیت دنبال می شود و تنها 9 درصد از عملیات عمرانی طرح تکمیل این پایانه باقی مانده است.

ارسلان شکری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر عملیات عمرانی توسعه و تکمیل پایانه مرزی سرو 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود سرمای هوا، این عملیات متوقف نشده است.
وی ادامه داد: احداث سالن مسافری 2 طبقه همراه با زیرزمین به مساحت زیربنای کلی بالای چهار هزار متر مربع، محوطه سازی پایانه مرزی همراه با تاسیسات مربوطه به مساحت بالغ برهفت هزار متر مربع، اجرای منبع آب بتنی به حجم 280 متر مکعب و اجرای دیوار حایل بتنی به طول تقریبی 125 متر و ارتفاع متوسط 6 متر از اقدامات عمرانی توسعه پایانه مرزی سرو است.
وی بیان کرد: اجرای دیوارهای پیرامونی سالن، اجرای سقف اسپید فریم، بتن ریزی سقف طبقه همکف، پوشش سقف، اجرای پلاستر سیمانی دیوارهای داخلی سالن و پیرامونی از اهم فعالیتهای انجام شده در احداث سالن مسافری را شامل می شود که امید است به زودی به بهره برداری کامل برسد.
شکری ادامه داد: ساماندهی ورودی پایانه مرزی سرو، برقراری انشعاب گاز و اجرای شبکه داخلی و افزایش انشعاب برق از عملیاتهای در دست اقدام این پایانه مرزی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل کامل پایانه مرزی سرو این پایانه مرزی بتواند نقش مهم و اساسی در حمل و نقل کالا و مسافر و توسعه تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه را ایفا کند.
تاسیس این پایانه مرزی در راستای اجرای طرح های تکمیلی منطقه ویژه اقتصادی سرو بسیار موثر است.
زیرساخت‌های موجود در مناطق ویژه اقتصادی به‌گونه‌ای طراحی شده که دسترسی به انواع منابع آب و انرژی با قیمت مناسب در این مناطق بسیار آسان بوده و دریافت برق صنعتی، سیستم فاضلاب مناسب یا منابع آب در این منطقه تسهیل شده است.
علاوه‌ بر این، واردات تجهیزات با تعرفه گمرکی پایین در منطقه ویژه اقتصادی میسر است و فعالان در این مناطق می توانند تجهیزات خود را با معافیت‌های مناسب گمرکی و مالیاتی وارد منطقه کنند.
یکی از مهمترین مزیت های منطقه ویژه اقتصادی سرو، فاصله کم و متناسب تا مرکز اقتصادی شرق ترکیه /وان/، مرکز استان آذربایجان شرقی و کردستان، دارا بودن خط هوایی پرتردد و در مسیر اقتصادی تهران - اروپا، دارا بودن خط ریلی تازه تاسیس و همچنین بهره مندی از ظرفیت های نیروی انسانی فعال و تحصیل کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار - 0 (0%)
یورو - 0 (0%)
پوند 55053 0 (0%)
درهم امارات 11436 0 (0%)
لیر ترکیه 7139 0 (0%)
یوان چین 6071 0 (0%)
صد ین ژاپن 37478 0 (0%)
دلار کانادا 32243 0 (0%)
دلار استرالیا 29837 0 (0%)
فرانک سوئیس 42399 0 (0%)
افغانی 553 0 (0%)
کرون سوئد 4680 0 (0%)
کرون دانمارک 6501 0 (0%)
کرون نروژ 5134 0 (0%)
دینار کویت 138353 0 (0%)
ریال عربستان 11200 0 (0%)
ریال قطر 11538 0 (0%)
ریال عمان 109229 0 (0%)
دینار عراق 3525 0 (0%)
دینار بحرین 111697 0 (0%)
لیر سوریه 82 0 (0%)
روپیه هند 569 0 (0%)
روپیه پاکستان 32081 0 (0%)
دلار سنگاپور 30463 0 (0%)
دلار هنگ کنگ 5359 0 (0%)
رینگیت مالزی 10101 0 (0%)
بات تایلند 128184 0 (0%)
روبل روسیه 636 0 (0%)
منات آذربایجان 24755 0 (0%)
درام ارمنستان 8648 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار آمریکا - 0 (0%)
یورو - 0 (0%)
پوند 7800 0 (0%)
درهم امارات 2950 0 (0%)
دلار کانادا 8500 0 (0%)
دلار استرالیا 8400 0 (0%)
فرانک سوییس 11000 0 (0%)
ده هزار ین ژاپن 980000 0 (0%)
کرون سوئد 650 0 (0%)
کرون دانمارک 880 0 (0%)
کرون نروژ 690 0 (0%)
لیر ترکیه 2200 0 (0%)
رینگیت مالزی 3000 0 (0%)
یوان چین 945 0 (0%)
بت تایلند 185 0 (0%)
روپیه هند 85 0 (0%)
ریال عربستان 2850 0 (0%)
دینار عراق 5000 0 (0%)
روبل روسیه 100 0 (0%)
منات آذربایجان 3400 0 (0%)
درام ارمنستان 12 0 (0%)
لاری گرجستان 2500 0 (0%)
دینار کویت 17000 0 (0%)
دینار بحرین 13700 0 (0%)
ریال عمان 13480 0 (0%)
ریال قطر 1400 0 (0%)
لیر سوریه 13 0 (0%)
دلار سنگاپور 4200 0 (0%)
دلار نیوزیلند 4015 0 (0%)
دلار هنگ کنگ 690 0 (0%)
روپیه پاکستان 45 0 (0%)
افغانی 74 0 (0%)