اعلام برنامه واتس‌اپ برای هماهنگی با قانون اتحادیه اروپا

اقتصاد ایران: واتس‌اپ با تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اعلام کرده در حال آماده شدن جهت راه اندازی پشتیبانی چت شخص ثالث برای امکان ارسال پیام از دیگر پیامرسان‌ها به این پلتفرم است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از وایرد، با گذشت یک ماه از مهلت قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، واتس‌اپ در حال آماده شدن برای اجازه دادن به سایر شبکه های پیام رسانی برای امکان ارسال پیام به این پلتفرم است.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا یک قانون پیچیده جدید با هدف رسیدگی به قدرت شرکت های بزرگ فناوری و جلوگیری از انحصار آنها است. در این قانون مواردی در رابطه با قابلیت تعامل بین شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

اکنون دیک بروور، مدیر مهندسی واتس اپ، در مصاحبه ای به سایت وایرد گفت که این شرکت آماده ارائه قابلیت تعامل بر روی پلتفرم خود با بیش از 2 میلیارد کاربر است.

اتحادیه اروپا در سال 2022 با گنجاندن قابلیت تعامل پیام‌رسان ها تحت قانون بازارهای دجیتال موافقت کرد. این قانون، شرکت های بزرگ فناوری را موظف می‌کند تا خدمات خود را برای سایر برنامه‌ها باز کنند.

بروور، که سال گذشته روی رمزگذاری سرتاسری برای فیسبوک مسنجر کار می کرد گفت که کاربران برای استفاده از قابلیت تعامل میان این پیام‌رسان و دیگر پیام‌رسان‌ها باید به‌صورت دستی این ویژگی را در اپلیکیشن فعال کنند؛ چرا که اگر این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض فعال شود، حساب کاربری افراد می‌تواند به منبعی برای حملات اسپم و کلاهبرداری تبدیل شود.

پیام‌رسان‌هایی که می‌خواهند با واتس‌اپ و فیسبوک مسنجر تعامل‌پذیری داشته باشند، باید وارد توافقی با شرکت متا شوند که جزئیات آن هنوز عمومی نیست. متا صاحب این دو پیام رسان است.

واتس‌اپ برای فعال کردن قابلیت تعامل به رمزگذاری سرتاسری نیاز دارد. متیو هاجسون، بنیانگذار پروتکل پیام‌رسانی متن‌باز ماتریکس اخیراً، در یک سخنرانی خاطرنشان کرد که با واتس‌اپ به صورت آزمایشی همکاری می کند تا رمزگذاری سرتاسری را در قابلیت تعاملی پیاده سازی کند.

مشخص نیست که اپراتورهای دیگری مانند تلگرام، وایبر و گوگل در حال برنامه ریزی برای افزودن پشتیبانی قابلیت تعامل با واتس اپ هستند یا خیر.

کاربرانی که قابلیت تعامل بین پیام‌رسان‌ها را فعال کنند، یک زبانه جداگانه تحت عنوان چت‌های شخص ثالث خواهند داشت. بروور می‌گوید این جداسازی ضروری بوده است، چون واتس‌اپ نمی‌تواند امنیت و حریم خصوصی این پیام‌ها را به‌اندازه پیام‌های داخلی پیام‌رسان خود تضمین کند.

پایان پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ