سنای آمریکا خطاب به مالکان شبکه‌های اجتماعی: «دستان شما به خون آغشته است»

اقتصاد ایران: در جلسه استماع ایمنی کودکان در سنای آمریکا، به مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله متا و ایکس گفته شد «دستان شما به خون آغشته است. شما محصولی دارید که مردم را می کشد.»».

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه با رهبران بزرگ‌ترین شبکه های اجتماعی جلسه ای را در سنا برگزار کردند و از آنها در مورد کاستی های مرتبط با ایمنی جوانان در پلتفرم هایشان انتقاد کردند.

مدیران عامل متا، اسنپ چت، دیسکورد، ایکس (توییتر سابق) و تیک‌تاک دربرابر کمیته‌ی مجلس نمایندگان ایالات متحده حاضر شدند تا به ابهامات پاسخ دهند. مارک زاکربرگ مدیرعامل متا به همراه لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس، ایوان اشپیگل، مدیر عامل اسنپ، شو زی چو، مدیر عامل تیک تاک و جیسون سیترون، مدیر عامل دیسکورد، در این جلسه سنا شهادت دادند.

یک سناتور خطاب به مدیرعامل های این شرکت ها گفت که به دلیل ناکامی در محافظت از کودکان در برابر افزایش تهدیدات جنسی در پلتفرم‌هایشان دستهای این شرکت‌ها به خون آغشته است.

این جلسه نشان‌دهنده آخرین تلاش قانون‌گذاران برای رسیدگی به نگرانی‌های والدین و کارشناسان بهداشت روان است. آنها نگرانند که شبکه های اجتماعی به سود خود بیشتر از محافظت از کودکان اهمیت می دهند.

قانون گذار آمریکایی خطاب به رهبران فناوری: «شما محصولی دارید که مردم را می‌کُشد»

 

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه، با اشاره به متا، گفت: «آقای زاکربرگ، من می دانم که قصد ندارید اینطور باشد، اما شما و شرکت های مقابل ما دستانتان به خون آغشته است.شما محصولی دارید که مردم را می کشد.»

سناتور دیک دوربین، به آماری از مرکز ملی کودکان مفقود و مورد سوء استفاده قرار گرفته استناد کرد که نشان دهنده رشد سرسام‌آور اخاذی های جنسی از یک خردسال است. دوربین در این جلسه گفت: این رشد آزاردهنده در استثمار جنسی از کودکان ناشی از تغییرات در فناوری است.

کمیته در شروع جلسه، ویدیویی پخش کرد که در آن کودکان در مورد قربانی شدن در شبکه های اجتماعی صحبت می کردند. یکی از کودکان در این ویدئو گفت:«در فیسبوک مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتم.»

در این جلسه والدین عکس‌هایی از فرزندان خود در دست داشتند که از شبکه های اجتماعی آسیب دیده‌اند.

سناتور جاش هاولی، زاکربرگ را به چالش کشید تا مستقیماً از والدین کودکان عذرخواهی کند و تا زاکربرگ برای خطاب قرار دادن والدین به عقب برگشت چندین نفر دوباره عکس های کودکان خود را بالا نگه داشتند. زاکربرگ از آنچه آنها تجربه کرده بودند ابراز پشیمانی کرد و متعهد شد که برای جلوگیری از تکرار این اتفاق برای دیگران تلاش کند، اما مسئولیت تسهیل سوء استفاده از کودکان را بر عهده نگرفت.

وی گفت:«من برای همه چیزهایی که شما از سر گذرانده اید متاسفم. هیچ کس نباید از مشکلاتی که خانواده های شما متحمل شده اند بگذرد و به همین دلیل است که ما این همه سرمایه گذاری می کنیم و به تلاش های گسترده ادامه می دهیم تا مطمئن شویم هیچ کس چیزهایی که خانواده شما پشت سر گذاشته اند را متحمل نشود.»

براساس اسناد ارائه شده متا کار روی بهبود ایمنی را رد کرده‌است.

 

کمیته کپی‌هایی از ایمیل‌های داخلی را نشان داد که زاکربرگ درخواست مدیر ارشد متا برای استخدام بین 45 تا 84 مهندس جهت کار روی بهبود ایمنی را رد می‌کند.

یاکارینو به عنوان مدیرعامل ایکس گفت که این شرکت از لایحه STOP CSAM حمایت می کند که توسط سناتور دوربین ارائه شده و به دنبال پاسخگویی شرکت های فناوری در مورد مطالب سوء استفاده جنسی از کودکان است و به قربانیان اجازه می دهد از پلتفرم های فناوری و فروشگاه های برنامه شکایت کنند. این لایحه یکی از چندین لایحه است که با هدف رسیدگی به ایمنی کودکان انجام شده و هیچ کدوم قانون نشده است.

ایکس از زمانی که ایلان ماسک این سرویس را خرید و سیاست های تعدیل را کاهش داد، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

مدیرعامل ایکس، دسترسی این شبکه اجتماعی را در میان کاربران جوان‌تر کم اهمیت جلوه داد و ایکس را شرکتی 14 ماهه معرفی کرد تا حسابش را از توییتر جداکند.

 

یاکارینو در جریان جلسه که بر ایمنی آنلاین کودکان متمرکز بود، دسترسی این شبکه اجتماعی را در میان کاربران جوان‌تر کم اهمیت جلوه داد و اشاره کرد کمتر از 1 درصد از کاربران آمریکایی این برنامه را نوجوانان 13 تا 17 ساله تشکیل می‌دهند. بر اساس داده‌های Statistica، تعداد کاربران ایکس در ایالات متحده 90 میلیون است که در مقایسه با 95.4 میلیون کاربر تخمینی آن تا ژانویه 2023 کاهش یافته است.

وی علاوه بر کم اهمیت جلوه دادن دسترسی ایکس در میان جوانان، همچنین با نامیدن ایکس به عنوان یک شرکت 14 ماهه که تدابیر حفاظت از کودکان و ایمنی را در اولویت قرار داده است از شرکت قبلی خود یعنی توییتر فاصله گرفت. او افزود که ایکس به تازگی صحبت و بحث در مورد اینکه چگونه می‌توانیم این اقدامات را با کنترل‌های والدین افزایش دهیم را آغاز کرده است.

همچنین چو مدیرعامل تیک تاک نیز بعد از استنطاق قبلی خود در ماه مارس دوباره در این جلسه حاضر شد. وی گفت که بیش از 170 میلیون آمریکایی ماهانه از تیک تاک استفاده می کنند که 20 میلیون بیشتر از سال گذشته است. او در پاسخ به سناتور گراهام گفت که تیک تاک بیش از 2 میلیارد دلار برای تلاش‌های مربوط به اعتماد و ایمنی هزینه خواهد کرد.

سناتور تد کروز جمهوری خواه، زاکربرگ را در مورد صفحه های هشدار دهنده در اینستاگرام تحت فشار قرار داد. این صفحات به کاربران هشدار می دهد تصویری ممکن است سوء استفاده جنسی از کودکان را نشان دهد، اما همچنان به آنها اجازه می دهد تصویر را ببینند. زاکربرگ در این مورد پاسخ داد که هدایت کاربران به منابع به جای مسدود کردن محتوا می تواند مفید باشد و افزود که شرکت اطلاعات بیشتری در مورد این اطلاعیه را پیگیری خواهد کرد.

ایوان اشپیگل، مدیر عامل اسنپ چت هم  گفت 20 میلیون نوجوان آمریکایی از اسنپ چت استفاده می کنند، اما تنها تعداد 200هزار خانواده هستند که از سیستم کنترل والدین مرکز خانواده آن استفاده می کنند.

او همچنین افزود که تقریباً 400هزار حساب نوجوان از طریق مرکز خانواده(Family Center) به حساب یکی از والدین مرتبط شده است. مرکز خانواده اسنپ چت، که به والدین اجازه می دهد ببینند نوجوانانشان با چه کسانی در این برنامه دوست هستند و با چه کسانی ارتباط برقرار کرده اند، برای اولین بار در سال 2022 راه اندازی شد.

 اشپیگل تنها مدیر عاملی بود که در پاسخ به سوال سناتور پادیلا این اعداد را به اشتراک گذاشت. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که قادر به ارائه اعداد خاصی نیست، اما گفت که این شرکت کمپین های تبلیغاتی گسترده را هم در پلتفرم خود و هم در خارج از آن برای افزایش آگاهی از ابزارهای نظارت والدین اجرا می کند.

مدیرعامل تیک تاک گفت که او قادر به اشتراک گذاری جزئیات نیست، اما تیک تاک یکی از اولین پلتفرم هایی است که کنترل نظارت را به والدین می دهد. جیسون سیترون، مدیرعامل دیسکورد، گفت که دیسکورد از طریق ویدیوهای تبلیغاتی و درخواست‌های درون‌برنامه‌ای، آگاهی از کنترل‌های والدین خود را افزایش می‌دهد.

سناتورها برخلاف جلسات گذشته سنا که عمدتاً روی پلتفرم‌ها متمرکز بود، به طور مداوم رهبران فناوری را در مورد حمایت از قوانین مختلف برای رسیدگی به ایمنی آنلاین تحت فشار قرار دادند.

پایان پیام/

منابع:

  • https://techcrunch.com/2024/01/31/snap-ceo-says-20-million-u-s-teens-use-snapchat-but-only-200000-parents-use-its-family-center-controls/
  • https://techcrunch.com/2024/01/31/x-ceo-linda-yaccarino-claims-company-has-90m-u-s-users-less-than-1-are-teens/
  • https://www.reuters.com/technology/meta-tiktok-x-ceos-face-tough-questions-child-safety-us-senate-hearing-2024-01-31/
  • https://www.reuters.com/technology/meta-ceo-zuckerberg-apologizes-parents-us-senate-social-media-hearing-2024-01-31/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ